اخبار نساجی

زیرساخت های توسعه صادرات گاز در کشور فراهم شده است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

زیرساخت های توسعه صادرات گاز در کشور فراهم شده است

تهران – توسعه زیرساخت ها، راه اندازی مراحل مختلف توسعه میدان گازی پارس جنوبی و افزایش تولید گاز از این میدان مشترک، زمینه تحقق سهم ۱۰ درصدی ایران را در بازار تجارت جهانی گاز فراهم می کند.

به گزارش روزجمعه ایرنا،‌ معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در جشنواره برترین های شرکت انتقال گاز و معرفی برگزیدگان آن ضمن بیان اینکه زیرساخت های انتقال و توسعه صادرات گاز در کشور فراهم شده است، به سهم یک درصدی ایران در بازار تجارت جهانی گاز اشاره کرد و افزود: برای دستیابی به سهم ۱۰ درصدی این بازار که در چشم انداز ۱۴۰۴ هدف گذاری شده، تقویت زیرساخت ها مورد توجه قرار گرفته است.

‘مصطفی کشکولی’ گفت: هم اکنون ۳۴ هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز فشار قوی در کشور وجود دارد و با احداث خطوط لوله جدید مانند خط لوله ششم، ادامه خط هفتم، خط نهم و خط یازدهم، شبکه انتقال گاز کشور تقویت خواهد شد.

وی با بیان این که توسعه فعالیت های برون مرزی انتقال و صادرات گاز، از اهداف راهبردی شرکت ملی گاز ایران است، ‌اظهار کرد: احداث خطوط لوله انشعابی با هدف صادرات گاز به عراق، سوریه، همچنین اروپا با همین رویکرد در برنامه شرکت ملی گاز ایران گنجانده شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، شرکت انتقال گاز را از سرمایه های ارزشمند این صنعت برشمرد و گفت: نقش حیاتی و حجم عملیاتی این شرکت که در سال های قبل مغفول مانده بود،‌ با تلاش مدیران و کارکنان این مجموعه آشکار شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت وانرژی، به گفته ی وی، هم اکنون روزانه ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز ارسالی از بالادست، ‌بدون هیچ گونه وقفه ای از طریق شبکه انتقال به مبادی مصرف می رسد و این از افتخارهای صنعت گاز کشور است.

کشکولی تاکید کرد: دشمنان انقلاب می کوشند با دسیسه چینی های بیهوده، عرصه را بر کشور تنگ کنند اما نقش آفرینی های کارکنان صنعت گاز ایران در تعمیر و راه اندازی خط لوله آسیب دیده ناشی از شیطنت ها، این دسیسه ها را خنثی کرد.

وی درباره خصوصی سازی در شرکت ملی گاز ایران گفت: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، همه شرکت های غیرحاکمیتی واگذار خواهند شد، اما شرکت عملیات انتقال گاز ایران به دلیل حساسیت عملیات، مشمول این قانون نمی شود و در حاکمیت دولت باقی خواهد ماند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×