اخبار فرش ماشینی

زیبا تر و تمیزتر از همیشه با بی بافت ها

 

توسعه تکنولوژی ها و تولید محصولات جدید در بخش دستمال های تمیز کننده با کاربردهای خانگی در سال های اخیر به طور مداوم موجب رضایت روزافزون مشتریان شده است.
امروزه محصولات تولیدی صنعت منسوجات بی بافت خانه هایی تمیزتر و زیباتر را برای ما به ارمغان آورده است. محصولات بی بافت در بخش تمیزکننده ها تا حدی پیشرفت کرده که امروز از دستمال های پاک کننده اشیاء در آشپزخانه، دستمال های تمیزکردن شیشه، دیوار و کف را از بی بافت ها انتظار داریم و تقریباً برای هر گوشه از خانه دستمال های پاک کننده بی بافت وجود دارد.
صنعت تولید دستمال های پاک کننده در آمریکا به عنوان یک بازار مصرف کننده پیشرو از اهمیت بالایی برخوردار است و در سال ۲۰۱۳ ارزش این بازار به حدود ۳میلیارد دلار رسیده و انتظار رشد خوبی برای آن در آینده متصور هستند. هر ساله در بخش دستمال های تمیزکننده منزل محصولات جدید به بازار عرضه می شود که رکورد فروش های جدیدی را نیز به جای می گذارند. در بازار آمریکا شرکت Procter & gamble  بزرگترین فروشنده این محصولات است و حدود ۳۱ درصد بازار را در اختیار دارد. مهمترین محصول این شرکت بسته های به نام Swiffer  است که طرفداران بسیار زیادی در بخش خانگی و تجاری دارد. همچنین این برند حدود ۹۰ درصد از سهم تمیزکننده های کف را در اختیار دارد.

براساس پیش بینی ها نسل جدیدی از دستمال های مرطوب تمیزکننده کف در راه است که تا سال ۲۰۱۷ فروشی در حدود ۱۲۰ میلیون دلار را در بازار آمریکا تجربه خواهد کرد.
همچنین شرکت های نوآور در بخش دستمال های تمیزکننده خانگی محصولاتی را به بازار عرضه کرده اند که جای رقابت بسیار بالایی دارد. مثلا شرکت Greensboro محصولاتی را ارائه کرده که جایگزین اسفنج ها و اسکاچ های چند لایه در آشپزخانه خواهد شد و راحتی و تمیزی بیشتری را برای خانه و آشپزخانه به ارمغان خواهد آورد.
همچنین شرکت PFG دستمال های جدیدی را ارائه کرده است که قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی در قسمت های مختلف خانه دارند و از آشپزخانه و حمام گرفته تا گاراژ قابلیت استفاده دارند . این دستمال ها قابلیت بسیار بالایی برای تمیزکنندگی دارند و از قدرت جذب آب بسیار بالایی نیز برخوردار هستند.

مدیر شرکت PFG درباره محصولات جدید می گوید: در سال های اخیر تقاضای بسیار زیادی از جانب مشتریان دریافت کرده ایم مبنی بر اینکه دستمال یا حوله ای تولید کنیم که قابلیت استفاده طولانی و گسترده ای داشته باشد. محصولات موجود در بازار نمی توانست نیازهای مشتریان را پاسخگو باشد و محصولاتی که عمده آن ها ساخت چین هستند معمولا پس از مدتی مصرف پرز بسیار زیادی تولید می کنند و قابلیت استفاده آن ها به همین دلیل محدود می شود. به همین دلیل به فکر افتاده ایم تا نسل جدیدی از دستمال های تمیزکننده را تولید نمائیم. امروزه محصولات شرکت PFG جایگزین محصولات وارداتی از پاکستان، هند و چین در بازار آمریکا شده است. تولیدات جدید ما دو برتری عمده نسبت به حوله های پنبه ای و دستمال های تمیزکننده پنبه ای وارداتی دارد : اول اینکه پرزدهی آن ها بسیار بالاست و در دمای بالای شستشو نیز ۱۸ تا  ۲۰ درصد آب می روند اما تولیدات ما هیچ کدام از این نقایص را ندارند. محصولات تولیدی شرکت PFG که جایگزین حوله ها و دستمال های تمیزکننده پنبه ای خواهد شد از نوعی بی بافت پوشش داده شده تهیه شده اند که نه تنها یکبارمصرف نیستند و قابلیت شستشو و استفاده مجدد را دارند، بلکه وزن آن ها تا ۳ برابر سبک تر از تولیدات معمولی است و همچنین قابلیت جذب آب بسیار بالایی دارند. این دستمال های تمیزکننده تا ۲۰ بار در پروسه شستشوی خانگی قابل شستشو و استفاده مجدد هستند.
دستمال های تولیدی PFG از جنس پنبه نیستند و به همین جهت لکه های باقی مانده روی دستمال راحت تر و با آب و مواد شیمیایی کمتری پاک می شود. طبق آزمایشات میزان آب رفتگی این دستمال ها پس از ۵ بار شستشو شده ۱ درصد گزارش شده است.

یک شرکت آلمانی به نام IMECO با تجربه ای نزدیک به ۳۰ سال در تولید محصولات بی بافت به تازگی یک دستمال پاک کننده دولایه به بازار ارائه کرده است که خواص منحصر به فردی دارد.
این دستمال درابعاد ۲۰×۲۰ سانتی متر و از جنس ویسکوز و PLA تولید شده است. وزن آن در مترمربع حدود۲۵۰ گرم است و قدرت فوق العاده جذب آب آن تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود است. این دستمال که یکطرف آن سطحی زبر و یک طرف آن سطحی نرم دارد برای تمیزکردن انواع سطوح مناسب است و کار با آن بر روی سطوح حساس مثل استیل، سرامیک و… مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

این دستمال تمیزکننده بی بافت طوری پوشش دهی شده است که حتی در شستشوی ماشینی هم آسیبی نمی بیند و به این راحتی ها هم پاره نمی شود و مقاوم و بادوام است. همچنین بوهای نامطبوع احتمالی را از خود دفع می کند. همچنین این دستمال به دلیل دارا بودن موادکاملا طبیعی، دوستدار محیط زیست و بازیافت پذیر هستند. این دستمال ها با تغییراتی در صنعت سلامت و بیمارستان ها و بخش آرایشی بهداشتی هم کاربرد دارند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تهیه و تنظیم: بهنام قاسمی

منبع: شماره ۲۹ مجله کهن

تلفن اشتراک: ۷۷۲۴۵۷۸۰-۰۲۱

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×