اخبار فرش ماشینی

زنجان دارای پتانسیل بالایی برای تبدیل به قطب فرش کشور را دارد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

آمار اشتغال و تولید و صادرات فرش دستباف استان زنجان نشان می دهد که پتانسیل های بالایی در این استان برای تبدیل به قطب فرش کشور وجود دارد.

استاندار زنجان در اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان زنجان گفت: آمار اشتغال و تولید و صادرات فرش دستباف استان نشان می دهد که پتانسیل های بالایی در این استان برای تبدیل به قطب فرش کشور وجود دارد.

مهندس انصاری افزود: ایجاد یک پایانه صادراتی فرش غیر منحصر به صادرات فرش استان می تواند دارای توجیه مناسبی باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تصریح کرد : در طراحی پایانه صادراتی فرش شمالغرب کشور در زنجان نباید تنها بر روی صادرات فرش زنجان متمرکز شویم بلکه با خلق مزیت ها و مشوق های جدید امکان جذب و صادرات فرش سایر استان ها و مناطق شمالغرب کشور از این پایانه صادراتی فراهم می شود.

استاندار زنجان اظهار داشت: استان زنجان یکی از مراکز تولید فرش در کشور است و می تواند نقطه کانونی در صادرات فرش شمالغرب کشور باشد.

وی با تاکید بر شناسایی واحدهای جدید صادراتی عنوان کرد: باید زمینه صادرات محصولات کشاورزی استان از جمله میوه و صیفی جات به کشورهای متقاضی مانند روسیه ، به منظور دستیابی به اهداف صادراتی را فراهم نمائیم.

گفتنی است، تدوین سیاستها و راهبردها نهایتاً در ۵ محور به منظور دستیابی به اهداف صادراتی و تعیین برنامه های عملیاتی در چهارچوب سیاستها و راهبردها و همچنین تنظیم برنامه ها به صورت کمی و قابل اندازه گیری و با تعیین متولی مربوطه که بتواند قابل رصد و پیگیری باشد از جمله تاکیدات استاندار زنجان در این جلسه بود.

همچنین در ادامه این جلسه رئیس سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت استان با اشاره به عملکرد تجارت خارجی استان در سال گذشته گفت: در سال ۹۴ ، از ۷۳ شرکت صادراتی شناسایی شده در مجموع ۲۷۸ میلیون دلار انواع کالای صادراتی به بیش از ۳۵ کشور مقصد صادر شده بود.

مهندس ناصر فغفوری به برنامه های پیش بینی شده واحدهای صادراتی استان در سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: میزان ۳۶۵ میلیون دلار برای صادرات سال ۹۵ پیش بینی شده است که به صورت ماهانه رصد و پیگیری می شود تا بتوان در صورت بروز موانع و مشکلات احتمالی بر سر راه دستیابی به اهداف صادراتی تک تک شرکتها ، موضوع به صورت اختصاصی در جلسات کمیته پایش تجارت خارجی بررسی و مرتفع گردد.

وی به برنامه های ابلاغی از سوی معاونت ریاست جمهوری درخصوص افزایش صادرات در سالجاری اشاره نمود واظهار داشت: پیش بینی شده میزان صادرات کالا و خدمات غیرنفتی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به حدود ۱۰ میلیارد دلار برسد و در جهت تحقق این برنامه همه استان های کشور باید در افزایش سهم صادراتی خود تلاش نمایند.

مهندس ناصر فغفوری جمعیت استان زنجان را ۱.۳ درصد جمعیت کل کشور دانست و افزود: سهم صادرات استان زنجان باید به ۷۴ میلیون دلار افزایش یابد که در برنامه های استانی افزایش تا ۱۰۰ میلیون دلار پیش بینی شده تا ضمن مثبت نمودن تراز تجاری استان، در ارتقاء سطح صادرات کالا و خدمات غیرنفتی کشور سهم موثری داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خاطر نشان ساخت : مباحث مربوط به تراز تجاری استانها بیشتر در راستای مدیریت واردات می باشد که خوشبختانه با عنایت به آمار گمرک، واردات کالاهای استان تماماً مربوط به مواد اولیه و ماشین آلات واحدهای تولیدی بوده و کالاهای مصرفی و لوکس نیست.

گفتنی است، در این جلسه طرح پیشنهادی شرکت نمایشگاه های بین المللی کاسپین در خصوص ایجاد پایانه صادراتی فرش دستباف مورد تصویب قرار گرفت و مقرر گردید اقدامات لازم درخصوص اخذ مجوز از سازمان توسعه تجارت ایران صورت پذیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×