اخبار فرش ماشینی

رییس اداره صنعت ومعدن گناوه:بافندگان فرش نیازمبرم به کارگاه دارند

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه گفت: نبود یک کارگاه مستقل و متمرکز از عمده مشکلات بافندگان فرش این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، محمدحسین داریونی روز یکشنبه در نخستین جلسه کمیته فرش این شهرستان افزود: فرش این شهرستان در کشور و جهان شناخته شده است و به عنوان یک هویت فرهنگی و میراثی گرانبها باید بخوبی آن را برای آیندگان حفظ و تقویت کنیم.

وی اظهارکرد: بدلیل نبود یک کارگاه متمرکز، هم اینک یک پراکندگی و سردرگمی بوجود آمده که با ایجاد یک کارگاه چندمنظوره متمرکز در یک نقطله می توان گام های موثری در پویایی صنعت فرش و اشتغالزایی در این شهرستان برداشت.

وی با بیان اینکه ایجاد یک کارگاه چندمنظوره شامل کلاس های آموزشی، تولیدی و فروش نیاز اولویت دار فرش بافان این شهرستان است، گفت: راه اندازی این کارگاه فواید و مزایای خوبی هم برای بافندگان و هم دستگاههای نظارتی دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گناوه از اعضای کمیته فرش این شهرستان خواست تا برای رونق و توسعه و برون رفت وضعیت فرش منطقه نظرات و ایده های خودرا ارایه تا در باره آنان تصمیم گیری شود.

وی تعداد بافندگان این شهرستان را بیش از دوهزار و ۳۰۰ نفر زن عنوان کرد که در قالب اتحادیه و تعاونی فرش دستباف روستایی فعال هستند.

دراین نشست اعضا نظرات و راهکارهای خودرا در زمینه کمک به صنعت فرش این شهرستان ارایه دادند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×