اخبار فرش ماشینی

رییس اتحادیه فروشندگان: فرش ماشینی گران نمی‌شود

رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت گفت: فرش‌های ماشینی بر اساس عرضه و تقاضای بازار قیمت‌گذاری می‌شوند و با توجه به شرایط بازار، افزایش قیمت در این بخش نخواهیم داشت.

محمدهادی کمالیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه فرش های ماشینی مشمول قیمت‌گذاری دولتی نمی‌شوند، عرضه و تقاضا و کشش بازار را عوامل تعیین کننده قیمت فرش در بازار دانست.

کمالیان همچنین با بیان اینکه نوع بافت و مواد اولیه از مهم ترین فاکتورهای قیمت‌گذاری فرش‌های ماشینی محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر به طور متوسط فرش ماشینی ۱۲ متری با کیفیت مناسب حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تا سه میلیون تومان قیمت دارد.

وی در عین حال بیان کرد: ‌با توجه به شرایط رکودی که در بازار داشتیم و از طرفی پایین بودن قدرت خرید مردم، علیرغم بالا رفتن میزان دستمزد، بیمه و دیگر هزینه های جانبی تولیدکنندگان، افزایش قیمت نخواهیم داشت.

رییس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت ادامه داد: با توجه به وضعیتی که در بازار شاهدیم و از طرفی افزایش زیاد مالیات بر درآمد، بلاتکلیفی را در این بخش شاهدیم و علیرغم اذعان همه دولتمردان ولی شاهد افزایش میزان مالیات ها هستیم که این موضوع برای همه صنوف و از جمله صنف ما مشکل ساز شده است.

وی گفت: یکی از مهم ترین موانع صادرات فرش های ماشینی، قوانین دست و پاگیر و فراهم کردن تسهیلات برای صادرکنندگان است که در این زمینه سازمان های مربوطه از جمله سازمان توسعه تجارت باید برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

کمالیان با بیان اینکه به دلیل تولیدات باکیفیت و زیبا نیازی به واردات نداریم، اظهار کرد: البته سال‌ها قبل از ترکیه یا بلژیک واردات داشتیم ولی در حال حاضر با توجه به اینکه تولیدکنندگان به میزان مورد نیاز تولید کرده‌اند و پتانسیل کافی در این زمینه وجود دارد نیازی به واردات نداریم.

وی خاطر نشان کرد: صادرات فرش های ماشینی به کشورهای چین، آسیای میانه، عراق، افغانستان و کانادا صورت می‌گیرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×