اخبار فرش ماشینیاسلاید شونساجی و مردم

رییس اتحادیه فرش ماشینی: تبلیغات هایپرمارکت‌های فرش، بدون نظارت اتحادیه‌فرش‌ماشینی، مشکل‌ساز است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

هایپرمارکت‌ها یا ابر فروشگاه‌ها، با حذف واسطه‌های غیرضروری و عرضه مستقیم محصول به دست مصرف‌کننده، می‌توانند توسعه اقتصادی کشورها را به دنبال داشته و در کنار آن با در اختیار قرار دادن کالاها با قیمتی پایین‌تر، مصرف‌کنندگان را نیز راضی نگه دارند.

با گذشت زمان، تولیدکنندگان در عرصه‌های مختلف با الهام گرفتن از الگوی فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی که محصولات مختلف را به مردم عرضه می‌کردند، بر آن شدند تا به‌طور تخصصی به ارائه محصول تولید خود، در نمایشگاهی دائمی یا هایپرمارکت بپردازند.

ابرفروشگاه‌هایی که انحصاراً پوشاک و لباس، لوازم‌خانگی، صوتی و تصویری و یا فرش عرضه می‌کنند، از این دسته‌اند.

هایپرمارکت ها، در مقایسه با واحدهای توزیع سنتی و خرده‌فروشی‌ها مزایای بسیاری دارند که این مزیت‌ها باعث افزایش مشتری و فروش بیشتر می‌شود.

کاشان به‌عنوان دومین قطب تولیدکننده فرش در جهان و شهری فرش خیز، شعبه‌های مختلفی از هایپرمارکت ها را داراست که نمایشگاه‌های دائمی فرش نیز از این دسته است.

«هادی کمالیان»، رئیس اتحادیه فرش ماشینی طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مشکات آنلاین با انتقاد از هایپرهای فرش که در سال‌های اخیر ایجادشده‌اند، گفت: این هایپرها که بیشتر در تهران وجود دارند و شهرستان‌ها نیز در حال الگوپذیری از آن‌ها هستند، لطمه زیادی به بازار می‌زنند، چراکه هایپرها هزینه‌های بالایی دارند و طبیعتاً باید کاری کنند تا این هزینه‌ها جبران شود، به همین دلیل ترفندهایی برای خودشان دارند که مشتری گمراه شده و به‌تبع مشکلاتی ایجاد می‌شود. ما به‌عنوان اتحادیه باید به مشکلات مردم رسیدگی کنیم و هدف اصلی ما حفظ منافع مصرف‌کننده است که در این راستا مشکلات عدیده‌ای داریم.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

متأسفانه بعضی هایپرها، یک ذهنیت تبلیغاتی برای خرید فرش در مخاطب ایجاد می‌کنند، اما بعدازآن، خریدار به سطح شهر می‌آید و می‌بیند ازلحاظ قیمت و کیفیت، محصول متناسب با خواسته او نیست.

وی ضمن اشاره به اینکه اتحادیه فرش ماشینی دراین‌باره پیگیری‌های لازم را انجام داده، تصریح کرد: به سازمان صنعت، معدن و تجارت، صداوسیما و همچنین تعزیرات این موضوع انتقال داده‌شده است. همچنین با اتاق بازرگانی مکاتبه کرده‌ایم و مدارک و مستندات هم ارائه داده‌ایم.
ما از صداوسیما خواسته‌ایم پیش از آنکه تیزر تبلیغاتی روی آنتن برود، اتحادیه به‌عنوان مسئول صنف، نظارت کند و اشکالات را متذکر شود. این، تنها صحبت من نیست، حرف ۸۰۰ نفر عضو اتحادیه است؛ اعضایی که هرکدام از آن‌ها در حال باطل کردن پروانه‌هایشان هستند، چراکه چرخه زندگی‌شان نمی‌چرخد.

کمالیان افزود: هایپرها فعالیت‌هایشان را ادامه بدهند، تبلیغات کنند، این حق هر واحد تولیدی است، اتحادیه هم خوشحال می‌شود و مشکلی ندارد، ولی تبلیغات باید به شکل صحیح و اصولی انجام شود، نه تبلیغاتی که خدایی نکرده در آن اصول رعایت نشده باشد.

کمالیان در پایان گفت: صنعت فرش ماشینی در ماه‌های پایانی سال جنب‌وجوش بیشتری دارد؛ حجم بازرسی‌های ما در حال حاضر افزایش پیداکرده و در این شرایط تنها خواهش من از مصرف‌کننده‌ها این است که در خریدشان دقت بیشتری داشته باشند. از هرکجا که مایل‌اند خرید کنند، مانعی نیست، اما سعی کنند پیش از خرید، از واحدهایی که دارای پروانه کسب هستند استعلام بگیرند تا مشکلی پیش نیاید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. در همه اصناف رقبات بین مسب و کارهای کوچک و هایپرهای بزرگ وجود دارد، چه در اجناس سوپرمارکتی چه در پوشاک و چه در فرش و …
    فقط در ایران میتوان دید اتحادیه به جای آنکه پشت اعضای خود باشد، یکی رابر دیگری ترجیح می دهد، آن هم بهدلایل غیرصنفی و غیر بیزنسی

  2. من با نظر ایشون موافق نیستم
    برخلاف چیزی که این آقا میگن خرید از هایپر ها نه تنها فرش بلکه در هرمحصولی با توجه به ایجاد رقابت بین برندها (کیفیت و قیمت ) کاملا به نفع مصرف کننده ست

  3. برخلاف نظر این آقا هایپر ها به کسب و کارهای کوچیک لطمه نمیزنن و اتفاقا باعث معروف شدن برندهای کوچیک میشه که هرکدوم از اینا تعداد زیادی کارگر و کارمند دارن
    تخفیفای هایپرها هم بهتر از فروشگاههای کوچیکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×