اخبار فرش ماشینی

رکورد گینس برای فرش ایرانی !!!

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بزرگ ترین فرش جهان که دسترنج ۱۲۰۰ قالیباف ایرانی و حاصل تلاش دو شیفت کاری آنها در مدت ۱۸ ماه است، از دو سال پیش به مسجد شیخ زاید در ابوظبی منتقل شد. این فرش بزرگ که ۵۶۳۴ متر مربع مساحت دارد دارای ۱۳۳ متر طول و ۴۸ متر عرض است و وزن آن ۳۵ تن است.

 

رکورد گینس برای فرش ایرانی !!!

نام این فرش به عنوان بزرگترین فرش جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است و مقامات امارات تلاش دارند از وجود این فرش در کشورشان به عنوان یک جاذبه توریستی بهره برداری کنند. از بزرگترین فرش جهان که زینت بخش مسجدی در شهر ابوظبی امارات است، روزانه قریب به ۲ هزار توریست بازدید می کنند.

این فرش توسط یک هنرمند ایرانی به نام علی خلیقی، طراحی و توسط شرکت سهامی فرش ایران بافته شده است.
نقشه این فرش افشان سراسری است و این فرش پنج ترنج به قطرهای ۲۰ ، ۷ و ۱۴ متر را در بر می گیرد.
ترکیب ترنج ها در میان زمینه سبز فرش اثر هنری را آفریده که یادآور گلستان های قدیمی ایران است، رج شمار ۴۰ گره در ۶.۵ سانتی متر، تراکم گره ۳۸۰ هزار در هر مترمربع می باشد که مجموع گره های آن ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون است.

مواد اولیه بزرگترین فرش دستباف ایرانی ثبت شده در رکورد گینس که در نیشابور بافته شده ۷۲ درصد پشم و ۲۸ درصد پنبه است، ارتفاع پرز فرش ۱۰ میلیمتر و تعداد رنگ های کار شده در آن نیز ۲۵ رنگ با زمینه سبز و حاشیه طلایی است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×