اخبار فرش ماشینی

رکود تولید فرش‌دستباف با اجرای فاز دوم‌ هدفمندی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رکود تولید فرش‌دستباف با اجرای فاز دوم‌ هدفمندی

 

عبداله بهرامی با اشاره به زمزمه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: به نظر می‌رسد اجرای فاز دوم می‌تواند منبع درآمد خوبی برای دو دهک پایین جامعه باشد.

مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکتهای تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف ایران ادامه داد: بعد از اجرای فاز اول روند تولید فرش دستباف بشدت کاهش یافت که عمده ترین دلیل آن انتفاع و ارتزاق بسیاری از خانوارهای قالیباف از محل یارانه های نقدی بود.

وی با بیان اینکه در پایان سال ۹۰ و بخصوص در سال جاری شاهد افزایش ۳۰۰-۴۰۰ درصدی قیمت مواد اولیه بودیم،‌ گفت: افزایش هزینه‌های جانبی و تورم فزاینده باعث افزایش شدید قیمت تمام شده تولیدات شده و حاشیه سود را برای تولید کنندگان تحت شعاع قرار داده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

این فعال تعاونی‌ها تاکید کرد: میزان سود عائد شده برای تولید به نسبت میزان سرمایه گذاری و زحمات زیاد در این بخش چشمگیر نبوده و همین دلایل باعث شده تولید فرش دستباف روند نزولی خود را در پیش بگیرد.

به گفته بهرامی، با اجرای فاز دوم هدفمندی، بحث پرداخت پنج برابری یارانه ها شنیده می‌شود با توجه به تجربه فاز اول کارگاه‌های تولید فرش دستباف رو به تعطیلی خواهند رفت که می‌تواند عواقب بسیار نامطلوبی را در سالهای آتی برای این جامعه مولد قالیباف داشته باشد.

به گفته بهرامی،‌ مسئولان و دولت مردان برای ارتقاء معیشت و زندگی اقشار کم درآمد جامعه باید بسیار دقیق‌تر عمل کنند ، ممکن است در حال حاضر این پرداخت های نقدی برای چند دهک پایین جامعه یک بهره مندی و ارتزاق به حساب بیاید اما بطور جدی جامعه تولید کنندگان هنر صنعت دستباف را به مرور غیر فعال می‌نماید.

 

منبع: کارپتور

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×