اخبار فرش ماشینی

رویکرد نمایشگاه ITMA ASIA + CITME 2012 : افزایش اتوماسیون، کاهش مصرف انرژی و حفاظت بیشتر از محیط زیست

 

رویکرد نمایشگاه ITMA ASIA + CITME 2012 : افزایش اتوماسیون، کاهش مصرف انرژی و حفاظت بیشتر از محیط زیست

 

 

۹۲ هزار نفر میهمانان امسال ایتما آسیا

رشد ۱۲ درصدی بازدیدکنندگان نسبت به سال ۲۰۱۰

 

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نمایشگاه ایتما که از سال ۱۹۵۱ کار خود را آغاز کرده است هر چهار سال یکبار برگزار می گردد و میزان بازدیدکنندگان این نمایشگاه در سالهای اخیر به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است. این نمایشگاه برجسته ترین رویداد نمایشگاهی بین المللی بوده و توانسته است که تبدیل به مجتمع تجاری برای تولیدکنندگان و علاقه مندان از سراسر جهان گردد. انجمن ماشین سازان اروپا (CEMATEX) که شامل نه عضو از انجمن های ماشین سازی می باشد، بنیانگذار این نمایشگاه بوده است.

 

پس از موفقیت نمایشگاه ایتما در اروپا، صاحبان آن تصمیم به برگزاری این نمایشگاه در آسیا گرفتند. این نمایشگاه از سال ۲۰۰۸ به طور رسمی به همراه نمایشگاه CITME کار خود را در آسیا آغاز نموده است و این دوره سومین سال برگزاری این دو رویداد با هم می باشد. این نمایشگاه با همکاری انجمن ماشین سازان نساجی ژاپن هر دو سال یکبار در آسیا برگزار می گردد. سازمان دهندگان این نمایشگاه، شرکت نمایشگاه بین المللی ماشین آلات نساجی پکن و شرکت ام.پی اینترنشنال می باشند.

 

دوره پیشین برگزاری همزمان این دو نمایشگاه در سال ۲۰۱۰ با حضور برندهای معتبر در زمینه های مختلف نساجی، بیش از ۹۲ هزار بازدیدکننده از ۹۴ کشور جهان را به خود جذب نمود و حضور بیش از ۱۲۸۳ غرفه دار از ۲۸ کشور جهان در فضایی به وسعت ۱۰۰ هزار مترمربع به آن جذابیتی دوچندان بخشید.

 

نمایشگاه ITMA ASIA + CITME 2012 در تاریخ ۱۲ تا ۱۶ ژوئن ۲۰۱۲ (۲۳ الی ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۱) در مرکز جدید نمایشگاه های بین المللی شانگهای برگزار شد و از ساعت ۹ صبح لغایت ۶ بعد از ظهر میزبان بازدیدکنندگان بود. نمایشگاه مذکور در فضایی به وسعت بیش از ۱۳۲.۲۵۰ مترمربع و با مشارکت ۱۲۸۳غرفه دار از ۲۸ کشور جهان، بدون شک یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت نساجی در سال جاری به شمار می رود.

 

در بخش بازدیدکنندگان خارجی نمایشگاه، کشور هند به عنوان یکی از پیشتازان اصلی صنعت نساجی جهان پیشتاز بود و بعد از آن کشورهای ژاپن، اندونزی، ایران و پاکستان بیشترین تعداد بازدیدکننده را داشتند.

 

گروه های کالایی حاضر در این رویداد عبارت بودند از:

– ماشین آلات مقدمات ریسندگی، تولید الیاف بشر ساخته، ریسندگی و لوازم جانبی

– پیچش، تکسچرایزینگ، تابندگی و لوازم جانبی

– ماشین آلات تشکیل وب، سوزن زنی و گره زنی، تکمیل منسوجات بی بافت و نمدی و لوازم جانبی

– ماشین آلات مقدمات بافندگی، بافندگی و لوازم جانبی

– ماشین آلات کشبافی، جوراب بافی و لوازم جانبی

– ماشین آلات قلابدوزی و لوازم جانبی

– ماشین آلات و لوازم جانبی قیطان بافی

– ماشین آلات شستشو، سفیدگری، رنگرزی، چاپ، خشک کننده، تکمیل، برش، رول و بسته بندی و لوازم جانبی

– ماشین آلات تولید پوشاک و لوازم جانبی

– تجهیزات آزمایشگاهی و محاسباتی و لوازم جانبی

– ماشین آلات حمل و نقل، بسته بندی، انبارش و لوازم جانبی

– تجهیزات بازیافت، بازیابی ضایعات و محافظ محیط زیست و لوازم جانبی

– نرم افزارهای طراحی، آنالیز داده و نرم افزارهای مربوط به بهینه سازی خطوط تولید

– رنگ و رنگدانه ها و تولیدات شیمیایی برای صنعت نساجی

– تجهیزات و تولیدات مربوط به مراقبت و نگهداری ماشین آلات، مدیریت تسهیلات

– انواع خدمات مرتبط با صنعت نساجی

– موسسات تحقیقاتی و آموزشی

 

از جمله موارد حائز اهمیت در این نمایشگاه، افزایش تنوع تولید محصولات و سرعت تولید بود. بطور کلی اکثر تولیدکنندگان به بحث افزایش اتوماسیون، کاهش مصرف انرژی و حفاظت بیشتر از محیط زیست توجه ویژه داشته و در محصولات خود این موارد را بهبود بخشیدند.

 

بیشترین فضای نمایشگاهی به بخش ریسندگی (۳۵ درصد) اختصاص داشته و پس از آن بخش های رنگرزی و چاپ و تکمیل (۱۹ درصد) بافندگی حلقوی (۱۸ درصد) و بافندگی تاری- پودی (۱۷ درصد) قرار داشت.


شایان ذکر است وسعت نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۲ نسبت به دوره گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته بود و در این فضا، تولیدکنندگان کشور چین بطور قابل توجهی حضور داشته و حدود ۶۰ درصد از آن را به خود اختصاص داده بودند. در کنار چین حدود ۶۰۰ غرفه دار از کشورهای دیگر در این نمایشگاه حضور داشتند که در میان آنها کشورهای آلمان (۹ درصد)، ایتالیا (۷ درصد)، ژاپن (۵ درصد) و سوئیس (۴.۵ درصد) حضور پررنگ تری نسبت به سایرین داشتند. همچنین حضور غرفه داران کشورهای هند و پاکستان نیز در این نمایشگاه قابل توجه بود. بطور کلی کشورهای چین، آلمان، ایتالیا، سوئیس، ژاپن، ایالات متحده آمریکا، کره، فرانسه، انگلستان، بلژیک، روسیه، تایوان، دانمارک، کانادا، اسپانیا، هند، ترکیه، سوئد، اسرائیل، هلند، اسلواکی، اتریش، تایلند، چک، پاکستان، مالزی، ویتنام و برزیل در این نمایشگاه به عرضه محصولات خود پرداختند.

 

بر اساس اظهارات رئیس انجمن ماشین آلات نساجی چین، برگزاری همزمان نمایشگاه های ITMA ASIA و CITME در چین، به دلیل صرفه جویی در هزینه نمایش و بازدید از محصولات به میزان قابل توجهی توسط تولیدکنندگان منسوجات و ماشین آلات نساجی مورد توجه قرار گرفته است. ترکیب این دو نمایشگاه نه تنها موجب تقویت همکاری فیمابین صنایع تولیدکننده منسوجات و تولیدکنندگان ماشین آلات نساجی در سطح جهانی شده است؛ به علاوه، به عنوان یک نمایشگاه برای صنعت نساجی، ادغام این دو نمایشگاه منجر به کاهش هزینه مشارکت برای غرفه دارانی گردید که به دنبال فرصتی برای حضور در بازار پررونق چین بودند.

 

به گفته آقای استفان کمبس که ریاست انجمن ماشین سازان نساجی اروپا را بر عهده دارد برگزاری این نمایشگاه در کشور چین، که بدون شک یکی از قدرت های تولید ماشین آلات و محصولات نساجی در جهان به شمار می رود، موجب استقبال بالای تجار و تولیدکنندگان این محصولات در سراسر دنیا شده و بنا به گفته برگزارکنندگان این نمایشگاه، حضور پرقدرت معتبرترین شرکت های تولیدکننده ماشین آلات نساجی جهان در این نمایشگاه، موجب استقبال بی نظیر بازدیدکنندگان از نمایشگاه شانگهای بوده است.

 

آقای فریتز مایر مدیر عامل شرکت بزرگ ماشین سازی کارل مایر در اظهار نظری جالب می گوید: ما به قدری از این نمایشگاه منافع و فروش بالایی بدست آوردیم که باید مانند بقیه شرکت های ماشین ساز از حضور در چین و نمایشگاه ایتما آسیا بسیار خوشحال باشیم. این خیل عظیم بازدیدکنندگانی که در نمایشگاه می بینید اغلب خریداران جدی هستند که باعث ایجاد فضایی مثبت و بانشاط برای خریداران و فروشندگان می شود.

 

دوره بعدی این نمایشگاه در تاریخ ۱۶ الی ۲۰ جون ۲۰۱۴ برگزار می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×