اخبار فرش ماشینی

رونمایی از فرش نفیس جام جهانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

چهار اثر هنری دیگر در همایش حمایت از تیم ملی فوتبال رونمایی شد.

 مرحله دوم رونمایی از آثار هنری خلق شده برای جام جهانی برزیل با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان، علی کفاشیان، کارلوس کی‌روش، مدیران عامل شرکت همراه اول و سفرای کشورهای کره جنوبی، برزیل و آرژانتین، محمدهادی آیت‌اللهی، مدیرعامل بانک پاسارگاد و غیبی، یکی از تاجران بزرگ فرش ایران و همچنین رییس مرکز ملی فرش ایران انجام شد.

اولین اثری که در این بخش رونمایی شد، یک تخته فرش ایرانی بود. این فرش بر روی یک دار زیبا نصب شده بود که در قسمت بالای این فرش تارهای این فرش را که به سه رنگ پرچم ایران بود توسط افراد حاضر بر روی سن قیچی شد.
   
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارلوس کی‌روش و وزیر ورزش و جوانان به ترتیب سه نفر اولی بودند که به تار این فرش قیچی زدند.
   
پس از این سه تن، سفرای آرژانتین، برزیل و کره جنوبی بر تار فرش قیچی زدند. استاد حسین کاظمی طراح و بافنده این فرش نیز در این بخش حضور داشت و قیچی‌زنندگان را راهنمایی می‌کرد.
   
پس از بریدن تارهای فرش جام جهانی، این فرش باز شد و هنر زیبای طراح وبافنده این فرش مورد تشویق حاضران قرار گرفت. همچنین از میترا طاهری طراح و معصومه پیشرو بافنده این فرش تقدیر شد.
   
طراحان فرش جام جهانی سه تخته فرش کوچک‌تر نیز ویژه سه دیدار ایران در جام جهانی برابر نیجریه، آرژانتین و بوسنی طراحی کرده بودند که روی هر یک از این سه فرش پرچم‌های ایران وحریفانش در جام جهانی نقش بسته است.
   
وزرای فرهنگ و ارشاد و ورزش و جوانان از این سه فرش نیز رونمایی کردند. 

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×