اخبار فرش ماشینی

رونمایی از بزرگ‌ترین فرش دستباف خراسان‎رضوی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

مدیر کمیته امداد امام خمینی گناباد گفت: بزرگ‌ترین فرش دستباف استان خراسان‌رضوی که توسط مددجویان این نهاد بافته شده است در گناباد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی خراسان‌رضوی، عباس ترکمان‌زاده اظهار کرد: طی مراسمی از بزرگ‌ترین فرش استان با ابعاد ۸*۵ و به متراژ ۴۰ متر مربع به ارزش ۲۸۰ میلیون ریال رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه بافت این فرش توسط ۸ نفر و به مدت ۶ ماه به طول انجامیده است، تصریح کرد: اعتبار مواد اولیه این فرش ۱۲ میلیون ریال و سود خالص آن ۲۶۸ میلیون ریال بوده که در هر ماه برای هر نفر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال درآمد داشته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی گناباد تصریح کرد: کارگاه موزائیک‌سازی مددجویی این اداره نیز با اعتبار اولیه ۲۲۰ میلیون ریال افتتاح شد.

وی افزود: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اولویت این نهاد خودکفایی خانواده‎های زیرپوشش و مددجو است که این اداره هم در این راستا گام‎های موثری برداشته است.

این مسئول به افتتاح کارگاه موزائیک‌سازی مددجویی اشاره و تصریح کرد: این کارگاه با اعتبار اولیه ۲۲۰ میلیون ریال افتتاح شده؛ به طوری که‌ ۱۷۰ میلیون ریال تسهیلات و ۱۵۰ میلیون ریال آورده مددجو بوده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ترکمان‌زاده با اشاره به اینکه این کارگاه هزار متر مربع مساحت و ۲۲۰ متر زیر‌بنا را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: این کارگاه با ۴ نیروی دائمی و ۲ کارگر فصلی مشغول به کار است که روزانه ۶۰ متر موزائیک را به ارزش ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال و ۴۵۰ بلوکه به ارزش ۲ میلیون و ۴۷۵ هزار ریال تولید می‎کند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×