اخبار فرش ماشینی

رونمایی از اولین فرش‌ آنتی‌باکتریال

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از اولین فرش‌های ماشینی آنتی‌باکتربال، ضدلک، ضدبو و با خاصیت خود خاموش شونده در کشور رونمایی شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، تولید فرش‌های آنتی‌باکتریال، بدون پرز و حساسیت، ضدلک، ضدبو و خاصیت خود خاموش شونده به همت گروه نساجی فرهی در کشور آغاز شده و بسیاری از مشکلات قبلی فرش‌های ماشینی را برطرف کرده است.

محمدرضا نعمت‌زاده در هفتمین نمایشگاه فرش ماشینی علاوه بر بازدید از پیشرفت‌های محققان کشور در زمینه تولید این نوع فرش‌ها، در جریان کارایی، آزمایش و بررسی این تولیدات نیز قرار گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

فرش‌های ضدلک و آنتی‌باکتریال، با توجه به برخورداری از استانداردهای بالای زیست‌محیطی و بهداشتی تایید شده از سوی سازمان محیط‌زیست و وزارت بهداشت، رابطه مستقیمی در ارتقای سطح سلامت جامعه و کاهش هزینه‌های ناشی از بیماری‌های چشمی، پوستی و تنفسی دارد.

پس از ثبت اختراع فرش‌های خاص و آنتی باکتریال فرهی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، انستیتو پاستور ایران و آزمایشگاه بهشت آیین نیز در اقدامی علمی-پژوهشی، با کشت انواع باکتری و تست کارایی فرش‌های تولیدی فرهی در قبال این نوع عوامل حساسیت و بیماری‌زا، طی گواهینامه‌ای رسمی، خاصیت آنتی‌باکتریال و ضدبو بودن فرش‌های فرهی را تایید و سطح کیفی آن را مطلوب ارزیابی کردند.

در مراسم رونمایی از اولین فرش‌های آنتی‌باکتریال، ضدبو و لک و با خاصیت خود خاموش‌شونده، در غرفه گروه نساجی فرهی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، برخی معاونان وزارت صنعت، رئیس اتاق اصناف ایران و برخی اعضای هیات مدیره انجمن نساجی ایران حضور داشتند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×