اخبار فرش ماشینی

رونق صنعت نساجی و چرم کشور نیازمند افراد متخصص است

 

رونق صنعت نساجی و چرم کشور نیازمند افراد متخصص است

مدیرکل دفتر نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رونق صنعت نساجی و چرم کشور نیازمند به کارگیری افراد دانش آموخته و متخصص دراین بخش است.

دکتر نعمت اله مردانی روز سه شنبه در حاشیه همایش ملی تحقیقات کاربردی و استاندارد سازی در توسعه صنایع نساجی و چرم در کرج افزود: حوزه نساجی در اقتصاد کشور نقش پررنگی دارد و با توجه به وجود ۱۵هزار نفر دانش آموخته دراین حوزه باید از این افراد درتوسعه صنعت نساجی بهره مند شد.

وی با اشاره به اینکه صنعت نساجی درکشور قدمتی بیش از یکصد سال دارد، اظهار کرد: در زمان حاضر حدود ۹۷۰۰ واحد نساجی با اشتغالزایی ۲۸۳ هزار نفر در کشور فعال است.

مردانی ادامه داد: ارزش سرمایه گذاری های انجام شده در این بخش حدود ۷۲ هزارمیلیارد ریال تخمین زده می شود و نیز این حوزه سه درصد ارزش افزوده بخش صنعت را به خود اختصاص داده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون تن مواد اولیه در این صنعت فرآوری و به محصول نهایی تبدیل می شود، افزود: ۲۰ درصد این تولیدات یعنی ۲۰۰ هزار تن محصول نساجی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به بازار های جهانی که اغلب کشورهای همسایه هستند صادر می شود.

این مسوول بیان کرد: براساس آمار بانک مرکزی به طور میانگین سالانه هر خانوار ایرانی برابر با هفت میلیون و ۹۶۰ هزار ریال پوشاک و کفش خریداری می کند که میزان ارزش بازار نساجی و چرم کشور براساس تعداد خانوارهای ایرانی محاسبه شود، رقمی حدود ۱۷۰ هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

وی با اشاره به اینکه این بخش نیازمند سرمایه گذاری مناسب است، تاکید کرد: با توجه به نیاز صنعت نساجی و چرم، باید ۸۰ هزار میلیارد ریال ظرف ۱۰ تا ۱۵ سال آینده در بخش صنعت نساجی و چرم سرمایه گذاری کنیم که ۴۰ درصد آن برای تولید محصولات جدید و ۶۰ درصد دیگر در بخش بازسازی صنایع و ارتقای کمی و کیفی محصولات هزینه شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×