اخبار فرش ماشینی

روند تغییرات قیمت پنبه در چین و سایر نقاط جهان

 

روند تغییرات قیمت پنبه در چین و سایر نقاط جهان

در حالی که در چین شاهد افزایش نسبی قیمت پنبه در سپتامبر ۲۰۱۲ بوده ایم، قیمت های جهانی این محصول با کاهش اندکی مواجه شدند. این امر می تواند سمت و سوی قیمت ها را در چند ماه آینده مشخص کند.

به نقل از دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی ایران، قیمت پنبه در چین در سال ۱۳/۲۰۱۲ با اعمال سیاست حداقل قیمت حمایتی، که در آن دولت اقدام به خرید محصولات جدید پنبه بین سپتامبر ۲۰۱۲ و مارس ۲۰۱۳ می کند، حمایت خواهد شد. در سایر نقاط جهان، فشار ناشی از انبارهای انباشته از محصول به همراه تقاضای کم، باعث کاهش قیمت پنبه خواهد شد.

در سال ۱۲/۲۰۱۱ دولت چین با خرید مقادیر قابل توجهی پنبه داخلی و خارجی جهت بازسازی ذخایر ملی خود، قیمت های داخلی و جهانی این محصول را حمایت کرد.

همزمان با ادامه حمایت های دولت چین از قیمت های ملی در سال ۱۳/۲۰۱۲، احتمال می رود واردات پنبه در این کشور به شدت کاهش یابد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

دبیرخانه پیش بینی می کند چین در فصل جاری ۲.۵ میلیون تن پنبه وارد کند که در مقایسه با سال گذشته ۵۰% کاهش خواهد داشت. با این کاهش پیش بینی شده در واردات چین، سایر نقاط جهان به سوی کاهش اجباری قیمت های جهانی در سال ۱۳/۲۰۱۲ سوق داده خواهند شد. پیش بینی می شود خارج از چین، تولید پنبه با کاهش ۶ درصدی به مقدار ۱۸.۶ میلیون تن و مصرف کارخانه ها با ۵% افزایش به ۱۴.۹ میلیون تن برسد.

با احتساب میزان حمل و نقل کاهش یافته به چین در سال ۱۳/۲۰۱۲، انتظار می رود موجودی پنبه در سایر نقاط جهان با رشد ۱۶ درصدی به ۹ میلیون تن برسد. پیش بینی می شود در سال ۱۳/۲۰۱۲ چین هم چنان بزرگ ترین وارد کننده پنبه در جهان باقی بماند. که باعث خواهد شد قیمت های این کشور در مقایسه با قیمت های جهانی تفاوت چندانی نداشته باشند.

علاوه بر این، در نهایت قیمت های جهانی به دلیل کاهش کاشت پنبه در نیمکره جنوبی در پایان سال ۲۰۱۲ و نیمکره شمالی در سال ۱۴/۲۰۱۳ مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

 

جدول ذخیره و توزیع جهانی پنبه

روند تغییرات قیمت پنبه در چین و سایر نقاط جهان

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×