اخبار نساجی

روش های که می تواند هزینه تبلیغات را کاهش دهد

 

روش ھای کاھش ھزینه تبلیغات 

 

اجرای یک برنامهء تبلیغاتی، مستلزم صرف ھزینه است، به این رو تبلیغات به عنوان یکی از سرفصل ھای مالی سازمان ھا و شرکت ھا محسوب می شود. ھزینه ھای تبلیغاتی مشکلی است که تمام شرکت ھا خصوصا شرکت ھای تجاری کوچک با آن مواجھند .بسیاری از این شرکت ھا برای جذب و حفظ مشتریان خود به تبلیغات وابسته اند. با وجود این، ھزینهء انجام تبلیغات موثر و مستمر خصوصا در شرایط کنونی بازار و اقتصاد برای بسیاری از این شرکت ھا طاقت فرسا و کمرشکن است. به ھمین دلیل شرکت ھای تجاری ھمواره به دنبال راھکارھایی ھستند که ضمن معرفی خود و تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بتوانند ھزینه ھای تبلیغاتی خود را نیز تا حد معقولی کاھش دھند. پیدا کردن یک شریک تبلیغاتی مناسب، کاھش تعداد دفعات پخش تبلیغات و روابط عمومی، از جمله این راھکارھاست و به شما به عنوان مدیر یک شرکت تجاری یا سرپرست بخش تبلیغات و بازاریابی می تواند در کاھش ھزینه ھای تبلیغاتی بسیار کمک کند که در ادامه به اختصار به آن ھا می پردازیم :

 

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

  • شریک تبلیغاتی

سعی کنید تبلیغاتتان را با تبلیغات شرکت دیگری ھمراه کنید. به طور مثال به جای این که شرکت شما برای مدت زمان معینی صفحهء آخر ھفته نامه ای را برای تبلیغات خود خریداری کند، بھتر است با دادن یک آگھی نصف صفحه، آن را با یک شرکت تجاری دیگر شریک شوید یا این که اجازه دھید آن ھا با شما شریک شوند. به عبارت دیگر تبلیغات خود را با تبلیغات آن ھا ھمراه کنید. به این ترتیب ھزینهء تبلیغات شما نصف می شود. با این که ممکن است به این ترتیب تا حدودی تاثیر و پاسخ مورد انتظار از تبلیغاتتان کاھش یابد، ولی این بھترین روش برای تداوم تبلیغات در بازه زمانی طولانی تر و صرفه جویی در ھزینه است. باید توجه داشت که شریک و ھمراه تبلیغاتی شما از رقبا یا شرکت ھایی نباشد که بنا به دلایلی تمایل ندارید با آن ھا مرتبط شوید و در این ارتباط نظارت ھای ضروری را اعمال کنید .

  • کاھش تعداد دفعات پخش آگھی تبلیغاتی

میزان فراگیری(Reach)  فراوانی(Frequency) تکرار اثربخشی تبلیغات معمولا براساس دو معیار مورد سنجش قرار می گیرد:  میزان فراگیری به معنای تعداد افرادی است که تبلیغ شما را می بینند. بنابراین تبلیغی که میزان فراگیری آن کم و دفعات تکرار آن بیش تر است منجر به آن می شود که تبلیغ شما را یک گروه نسبتا کوچکی از مشتریان بالقوه به تعداد دفعات بیش تری مشاھده کنند. میزان فراگیری باید دست نخورده بماند، چرا که شما یک گروه خاص از مشتریان بالقوه را انتخاب می کنید. تنھا به این دلیل که گمان می کنید احتمال دارد آن ھا محصول یا خدمت شما را خریداری کنند، در حالی که ممکن است آن ھا در نھایت از شما خرید نکنند. بنابراین نباید حق مساوی را از تمامی مشتریان بالقوه، سلب کرده و تنھا تبلیغات خود را برای عده ای خاص پخش کنید. بنابراین اگر شما ناگزیر به قربانی کردن یکی از این دو معیار باشید بھتر است که فراوانی تکرار را انتخاب کنید. به طور مثال برنامهء تبلیغاتی شما در رادیو می تواند از ١٢ ھفته به ١٠ ھفته کاھش یابد یا به جای شش بار در روز می تواند دفعات پخش آگھی شما به پنج بار در روز کاھش یابد، اما استفاده از رادیو برای پخش تبلیغات به دلیل وسعت فراگیری این رسانه نباید تغییر کند .

  • توجه به روابط عمومی

تبلیغات گران است، اما روابط عمومی ھزینه ای ندارد و رایگان تمام می شود. با این وجود اسپانسر شدن یا پخش اخبار در مورد شرکت ، محصولات و یا خدمات آن از طریق رسانه ھای عمومی بسیار بیش تر از انجام تبلیغات مستقیم تاثیرگذار است. چاپ یک مقاله در ارتباط با کسب وکار شما در روزنامه، یا پخش یک برنامهء تلویزیونی در این زمینه بسیار بھتر از تبلیغات مستقیم است چرا که اعتبار بیش تری نزد مخاطبان و مشتریان بالقوه دارد. در صورتی که امکان انجام چنین عالیت ھایی را در قالب روابط عمومی داشته باشید، به راحتی می توانید بخشی از برنامه ھا و فعالیت ھای تبلیغاتی خود را کاھش دھید و در عین حال تاثیر مثبت بیش تری در ذھن مخاطبان خود بگذارید. بنابراین برقراری تماس مستمر با رسانه ھا و خبرگزاری ھای محلی و ارایهء اطلاعاتی در مورد فعالیت ھای تجاری شرکتتان نظیر اعلام میزان کل فروش و سود شرکت در بازه زمانی معین، برنامه ھای توسعهء محصول یا بازار یا سایر جریاناتی که مربوط به کسب وکارتان است و برای مشتریان و مخاطبان مورد نظر شما نیز جالب توجه است، به شما کمک می کند تا با توسعهء فعالیت ھایتان در حوزهء روابط عمومی، نیاز کم تری به انجام تبلیغات مستقیم داشته باشید و به این ترتیب ضمن این که به طور غیرمستقیم و موثرتر خود را به مشتریان معرفی می کنید، به میزان قابل ملاحظه ای در ھزینه ھایی که باید صرف انجام تبلیغات شود نیز صرفه جویی می کنید .

 

با ما باشید تا با جهان تبلیغات بیشتر آشنا شوید …

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×