اخبار نساجی

استراتژی نسل جدید مشوق های سرمایه گذاری خارجی در ایران بزودی عملیاتی می شود

رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران از استراتژی نسل جدید مشوق های سرمایه گذاری خارجی در کشور خبر داد و گفت: براساس این استراتژی فرآیند ساخت تولید در داخل تمام کالاهای خارجی وارداتی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بهروز علیشیری در ادامه بازدیدهای خود از طرح های سرمایه گذاری خارجی در کشور روز جاری پس از بازدید از شرکت اتوشاسی اینترنشنال پارس، تصریح کرد: در راهبرد نسل دوم مشوق های سرمایه گذاری های خارجی در کشور پیشنهاد کردیم با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصت های تجاری کشور به سرمایه گذاری تبدیل شود.

وی ادامه داد: باید تلاش کرد تا ظرفیت تجاری کشور و کالاهایی که به طور مستمر وارد می شود، به رابطه بلندمدت اقتصادی مثل سرمایه گذاری خارجی تبدیل شود تا شکنندگی و تاثیر متغیرهای بیرونی کاهش یابد.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: علیرغم تحریم ها و فشارهای بین المللی طی سال های گذشته بسیاری از کالاها وارد کشور نشد و خیلی از تجار خارجی ایران را رها کردند اما شرکت هایی که در ایران به سرمایه گذاری اقدام کردند، در کشور ماندند.

علیشیری تصریح کرد: باید به گونه ای عمل کنیم تا سطح رابطه اقتصادی ایران با کشورهای سرمایه فرست دنیا عمیق تر شود و یکی از علایم عمیق تر شدن روابط اقتصادی خارجی حجم سرمایه گذاری های مشترک است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی سپس از آمادگی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران برای حمایت همه جانبه از سرمایه گذاری خارجی در کشور خبر داد و گفت: در کنار سرمایه گذاران خارجی که از دولت مجوز دریافت کرده اند، هستیم و مشکلات و مسائل آنها را برطرف خواهیم کرد.

وی سپس به شرکت اتوشاسی اینترنشنال پارس اشاره کرد و گفت: از ویژگی های مثبت این شرکت آن است که توانسته فرآیند تقاضاها یا کالاهای وارداتی را تبدیل به تولید در داخل کند.

وی درباره سرمایه گذاری های خارج از صنعت خودرو نیز اظهار داشت: باید تصمیمی اتخاذ کنیم که برخی از قراردادها با شرکت های خارجی به گونه ای باشد که کل فرآیند تولید خودرو وارد کشور شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: متاسفانه طی سال های گذشته نتوانستیم با وجود واگذاری بازارهای خود به شرکت های خارجی، قراردادهای الزام آور با سرمایه گذاران خارجی منعقد کنیم.

شرکت اتوشاسی اینترنشنال پارس در سال ۱۳۸۴ با سرمایه اولیه یک میلیارد ریال برای تولید شاسی خودروهای رنو در ایران تاسیس شد. سرمایه گذاری مستقیم رنو در بخش ماشین آلات و تجهیزات این مجموعه برابر با ۱۰ میلیون یورو است و در حال حاضر با توجه به افزایش سرمایه در سال های گذشته سرمایه گذاری فعلی این شرکت به ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

در بازدید رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران از این شرکت مشکلات و مسائل فراروی سرمایه گذاری خارجی در کشور مورد بررسی قرار گرفت

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×