اخبار نساجی

روز نوشت چهارشنبه ۲۰/۲/۱۳۹۱ (جلسه خانوادگی، میزگرد آینده نگر، مرکوزی و سارکوزی نژاد)

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

روزنوشت امروز را بنا دارم از شب شروع کنم زیرا امشب جلسه خانوادگی می باشد و قرار است در منزل اخوی محمد تشکیل شود. در همان منزلی که وقتی شبکه ۲ تلویزیون خانه ساده وزیر را نشان داد اغلب بینندگان برایشان قابل باور نبود. خانواده حسینی مستقر در تهران در این مهمانی حضور داشتند و با توجه به اینکه چند وقتی به علت گرفتاری اخوی محمد این جلسه برگزار نشده بود، لذا تقریبا همه حضور داشتند. هر یک از ما برادران دارای یک فرزند پسر هستیم که فط پسر من قرار است در ۱۸ خرداد ماه امسال ازدواج نماید و بقیه پسرها مجرد هستند. ضمنا من و اخوی احمد هر کدام ۳ و اخوی محمد ۲ و اخوی محمود ۱ دختر دارند .اولین نکته ای که برای من جالب بود، مطالعه روزنوشت ها توسط اغلب جوانان بود که نقطه نظراتی نیز داشتند از جمله اینکه وبسایت را تبدیل به وبلاگ نماییم و یادداشت های روزانه محور این سایت گردد. ثانیا در نگارش و تایپ نوشته ها دقت بیشنری به عمل آید. ثالثا تجربیات تخصصی و کاری خود را بیشتر بیان کنم.
در مباحثه با اخوی از عملکرد بعضی از معاونین ایشان در رابطه با خانه سینما و نمایشگاه کتاب گلایه نمودم که با توجه به فشارهای وارده بر ایشان از ناحیه علما و مجلس تا حدودی می توان علت تصمیم گیری ها را درک نمود و یک طرفه به قاضی نرفت.
ایشان در موضوع نمایشگاه مدعی بود فقط نشر چشمه و طرح نو با مشکل مواجه شده اند و بقیه انتشارات مانند ثالث در نمایشگاه شرکت داشته اند و بعضی اخبار شیطنت بوده است.


اما نکته مهم بحث انتخابات و کاندیداهای ریاست جمهوری آینده بود که شایعه نامزد شدن ایشان را شنیده بودم، اما اعلام نمود که کاندیدا نمی باشد و به نظر می رسد افراد زیر مطرح باشند:
اصول گرایان: آقایان محسن رضایی، قالیباف، پورمحمدی، ضرغامی، حداد عادل، جلیلی و فروزنده
جبهه پایداری و دولت: آقایان صالحی، نیکزاد، حاجی بابایی و لنکرانی
جبهه اصلاحات: آقایان کمال خرازی و عارف


اگرچه در محافل بحث در مورد آقایان دکتر حسن روحانی و نهاوندیان نیز شنیده می شود. اینکه هریک از کاندیداها با کدام جریان و پشتوانه و برنامه وارد انتخابات شوند، هنوز مشخص نیست. فعالیت های انتخاباتی آغاز نشده است و بعضی فعالانه در حال تهیه مقدمات انتخابات هستند. امیدوارم که چهره ای خارج از لیست فوق نامزد شود. شخصا مایل هستم چهره ای مانند آقای ناطق نوری مورد توافق گروه های اصول گرا و اصلاح طلب قرار گیرد و کاندیدای ریاست جمهوری گردد. مباحث دیگری در حاشیه مهمانی بیان شد که در فرصت دیگر بیان می نمایم.
در ترافیک مسیر منزل اخوی تاسعادت آباد رادیو اقتصاد را گوش می کردم که یک فعال اقتصادی به نام ((برخوردار)) صحبت می کرد که کشاورز بسیار موفقی از قم بود که در کنار کار کشاورزی موفق شده بود پرورش ماهی را با آب کشاورزی راه اندازی نماید و ما هی های خاویاری پرورش داده بود که شاید اولین فرد موفق ایران در این زمینه باشد. ایشان با فرزندانش این امور را انجام می داد و اگرچه فاقد تحصیلات علمی  بود ولی بسیار منطقی و دلنشین سخن میگفت و دیگران را به کار و تلاش برای خود و کشورشان دعوت می کرد. وی علت موفقیت خود را در توکل به خدا، توسل به ائمه (خصوصا امام جواد (ع) )، تفکر و تلاش (کار سخت) می دانست و مزرعه پرورش ماهی خود را به روی دانش آموزان و دانشجویان باز گذاشته است تا بازدید نمایند و انگیزه کار و تلاش در آنها تقویت شود.


امروز جلسه شورای مشاورین روابط بین الملل اتاق بود که قرار بود را جع به نقش روسیه و راه های توسعه روابط اقتصادی با روسیه مورد بحث و گفتگو قرار گیرد ولی اتفاقات اخیر در رابطه با گروه ۱+۵ و انتخابات فرانسه و سوریه مورد بحث قرار گرفت و فرصتی برای موضوع روسیه باقی نماند و به هفته آینده موکول شد. کارشناسان دلایل شکست سارکوزی در انتخابات را در سه محور ذکر می نمایند:
الف. چهره جنجالی و شیوه مدیریتی هجومی که روزنامه ها به وی لقب سارکوزی نژاد داده اند و زندگی شخصی
ب. طرفداری از صیهونیست ها، پیروی از اوباما و تلاش جهت نزدیکی به آمریکا و همراهی با خانم مرکل که وی را حتی مرکوزی نامیده اند
ج. حمایت از سرمایه داران و نادیده گرفتن تقاضای اتحادیه ها و سندیکاها
کارشناسان اعتقاد دارند که رای به سوسیالیست ها و آقای اولاند که هیچ سابقه کار اجرایی به غیر از نمایندگی پارلمان ندارد، به علت مخالفت مردم با سارکوزی بوده و این رای در واقع رای منفی به سارکوزی می باشد و به همین دلیل نیز بازارهای سهام و مالی عکس العمل نشان دادند و قیمت ها کاهش پیدا کرد.


انتظار می رود آقای اولاند توجه خود را به مسائل داخلی فرانسه معطوف نماید و ارتباطات با اتحادیه اروپا را تقلیل دهد و طرح ریاضت اقتصادی را نیز رد و به دنبال طرح هایی برای افزایش رشد اقتصادی باشد و فرانسه در روابط با ایران و موضوع ۱+۵ معتدل تر عمل نماید. اگرچه باید منتظر تشکیل کابینه ایشان باشیم. در موضوع هسته ای نیز هر سه نوع دیدگاه وجود داشت. بعضی دوستان جو منفی فعلی را عادی تلقی کرده و آن را وسیله ای برای چانه زدن و امتیاز می دانستند و بعضی نیز خوش بین بودند که مذاکرات ۱+۵ امیدوارکننده خواهد بود و علت آن را اراده رهبران ایران و آمریکا می دانستند.


پس از جلسه شورای روابط بین الملل، در یک میزگرد نشریه آینده نگر شرکت کردم که قایان مهندس نژادسلیم (مدیرعامل سابق پتروشیمی و مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر) و مهندس پیوندی (مدیر سابق برنامه ریزی پتروشیمی) حضور داشتند و درباره روند طی شده، مشکلات، چالش ها و آینده صنعت پتروشیمی گفنگو کردیم. نشریه آینده نگر که توسط اتاق و زیر نظر اخوی سید محمود منتشر می شود، یکی از نادرترین نشریات و مجلات اقتصادی کشور می باشد که محور بحث هایش آینده پژوهی می باشد و توانسته است پس از ۲ سال جایگاه خوبی میان کارشناسان پیدا کند و به دوستان توصیه می کنم که این نشریه را ار اتاق بازرگانی تهران دریافت و مطالعه نمایند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×