اخبار فرش ماشینیاخبار نساجیجذاب‌ترین‌ها

روابط اقتصادی روسیه و هند در بخش نساجی با هدف یک میلیارد دلار

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

بهنام قاسمی :: مجله نساجی کهن :: بنابر نظر کارشناسان مسئول بخش نساجی در دولت هند تجارت نساجی بین دو کشور روسیه و هندوستان می تواند از مرز ۱ میلیارد دلار بگذرد و این پتانسیل وجود دارد.

در حال حاضر میزان تجارت دو کشور در این بخش حدود ۲۰۰ میلیون دلار می باشد که انتظار میرود با آغاز فصل خرید لباس های زمستانی در روسیه این عدد تا پایان سال ۲۰۱۷ به یک میلیارد دلار نزدیک شود.

روسیه کشوری است که به واسطه موقعیت جغرافیایی خود حدود ۱۰ ماه دارای سرمای شدیدی می باشد و نیاز به انواع پوشاک و منسوجات گرم برای این بازار همواره یکی از موارد مهم برای تولید کنندگان و تامین کننده بازار منسوجات و پوشاک روسیه است. به ویژه هندوستان که یکی از کشورهای پیشرو در بخش صنایع نساجی و پوشاک است به این بازار توجه ویژه ای دارد و در بسیاری از محصولات مانند ژاکت های چرمی، انواع کلاه ، چکمه های خزدار، پشمینه و انواع شال و انواع و اقسام پوشاک پشمی این کشور قابلیت صادرات تولیدات خود به کشور روسیه را دارد.

همچنین با توجه به قوانین جدید حمایت از محصولات دوستدار محیط زیست در این کشور ، هندوستان پتانسیل بالایی برای صادرات کالاهای طبیعی مانند انواع محصولات ساخته شده از نخ جوت را دارد ( هندوستان یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین کشورها در تولید نخ و مصولات نهایی جوت است)

در این بین صادرکنندگان هندی با مشکلاتی در صادرات به روسیه مواجه هستند که از ان جمله می توان به تعرفه های بالای گمرکی اشاره کرد. هندوستان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع محصولات نساجی در جهان و به ویژه صنعت پوشاک و لباس  همواره در صدد گسترش بازارهای خود در سراسر جهان است و اتحادیه های دولتی بسیار قدرتمندی برای سازماندهی و حمایت از محصولات ساخت هند در کشورهای خارجی هستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

بهنام قاسمی :: مجله نساجی کهن ::

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×