اخبار نساجی

روابط اقتصادی ایران و ترکیه نباید در مبادله کالا خلاصه شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: سطح همکاری‌های ایران و ترکیه نباید فقط مبادله کالا باشد بلکه به نظر می‌رسد در حوزه سرمایه‌گذاری مشترک هم با به کارگیری روشهای جدید باید تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز در نشست فعالان اقتصادی کشور ترکیه با اعضای اتاق بازرگانی ایران ضمن تاکید بر گسترش روابط تجاری بین دو کشور اظهار داشت: قرار است حجم مبادلات اقتصادی ایران ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار برسد. این رقم نشان می‌دهد دو کشور پتانسیل بالایی در حوزه اقتصاد دارند که باید تمام تلاش خود را برای گسترش همکاری‌ها انجام دهند.

وی به نقش ایران و ترکیه در منطقه و حتی در سطح کشورهای اکو نیز اشاره کرد و گفت: دو کشور ایران و ترکیه می‌توانند علاوه بر مناسبات دو جانبه سطح همکاریهای اقتصادی کشورهای گروه دی‌۸ و اکو را افزایش دهد که متاسفانه در حال حاضر حجم مبادلات درونی کشورهای عضو دی۸ رقم پایینی است.

وی با اعلام این مطلب که برای گسترش همکاریهای بین دو کشور باید مشکلات حمل و نقل را مرتفع سازیم تصریح کرد: دو کشور ایران و ترکیه ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارند حتی ایران می تواند از تجربیات کشور ترکیه در حوزه گردشگری استفاده کند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: البته سطح همکاریهای ایران و ترکیه نباید فقط مبادله کالا باشد بلکه به نظر می‌رسد در حوزه سرمایه‌گذاری مشترک هم با به کارگیری روشهای جدید باید تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.

شافعی با اشاره به اینکه ایران و ترکیه باید تسهیلات ویژه‌ای در حوزه گمرکی و مالیاتی و حتی حمل و نقل انجام دهند، اظهار داشت: در طول ۳ سال گذشته ۲۹ هیئت ایران به ترکیه سفر کرده و ۳۰ هیئت از ترکیه به ایران آمدند که در چارچوب این سفرها ۲۱ موافقتنامه همکاری بین دو کشور امضا شده است. این امر نشان از آن دارد که سطح علاقه‌مندی دو کشور برای گسترش همکاری‌ها بالا بوده و باید مقدمات لازم را برای اجرایی شدن همکاریهای بیشتر انجام دهیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×