اخبار نساجی

رمز کارتهای بانکی را هر ماه تغییر دهید

 

رمز کارتهای بانکی را هر ماه تغییر دهید

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات موسوم به ‘ فتا ‘ با ارایه گزارش هایی در باره سوء استفاده هایی که از کارت های بانکی می شود به دارندگان اینگونه کارتها توصیه کرد هر ۳۰ روز رمز کارت های خود را تغییر دهند.

پیرو شکایت فردی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب، کارشناسان در بررسی های فنی به این نتیجه رسیدند خانمی که برای پرستاری از مادر شاکیه استخدام شده بود، از غفلت صاحبخانه در نگهداری از کارت عابر بانک و رمز آن سوء استفاده کرده است.

این پرستا در فرصتی مناسب با مراجعه به دستگاه خود پرداز حساب شاکی را خالی کرده است.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات بار دیگر از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی از بروز اینگونه موارد پیشگیری کنند و از نگهداری رمز عبور در کنار کارت عابر خودداری کرده و رمز خود را به طور مرتب هر ۳۰ روز یکبار تغییر دهند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در خبر دیگری از این نیرو، یکی از کارکنان یک موسسه فرهنگی با بدست آوردن رمز دوم عابر بانک این موسسه خرید های اینترنتی انجام می داد.

در این راستا پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات به مدیران و روسای سازمان ها و ادارات توصیه کرد که در انتخاب مدیران مالی و IT خود دقت لازم را داشته باشند و حتی الامکان اطلاعات حساب‌های بانکی و رمز ها را در اختیار دیگران قرار ندهند.

همچنین پیرو طرح نظارت و کنترل و ساماندهی کافی نت‌های غیر مجاز، کارشناسان کافی نتی را شناسایی کردند که اقدام به تهیه و توزیع فیلم‌های مستهجن در بین جوانان می کرد.

طی بازرسی انجام گرفته و انتقال رایانه سرور کافی نت مشخص شد ده‌ها گیگا بایت انواع فیلم های مبتذل در سرور موجود بوده و ادله دیجیتال دانلود شبانه در خطوط اینترنت پر سرعت کافی نت موید تهیه فیلم‌ها توسط مدیریت کافی نت بود.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی هشدار داد، انتشار ، توزیع و معامله محتوای خلاف عفت عمومی (مبتذل و مستهجن) و استفاده ابزاری از افراد در تصاویر و محتوا و نیز تبلیغ تشریفات و تجملات نا مشروع در فضای مجازی جرم تلقی می‌شود و پلیس با عاملین آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×