اخبار نساجی

رقم ۴۸ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در سال ۹۰ فراتر از برنامه بود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رقم ۴۸ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در سال ۹۰ فراتر از برنامه بود

معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت گفت: میزان صادرات غیرنفتی در سال گذشته با احتساب صادرات خدمات فنی و مهندسی به ۴۸ میلیارد دلار رسید که نشان می دهد، این رقم فراتر از برنامه های پیش بینی شده بوده است.

‘کیومرث فتح اله کرمانشاهی’ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، عنوان کرد: میزان صادرات غیرنفتی در سال گذشته ۴۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بود که با احتساب چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی، به ۴۸ میلیارد دلار رسید.

وی با اشاره به اجرای پروژه های مختلف فنی و مهندسی توسط بیش از ۲۵ شرکت در ۱۰ کشور گفت: این فعالیت ها در بخش های نیرو، صنعت، ساختمان، راه و خطوط ارتباطی، اشتغال، انرژی، فاضلاب و آب های سطحی، سدسازی در بازارهای هدف است.

این مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت، عمده ترین راه های توسعه صادرات و افزایش بازارهای صادراتی را حمایت از تولید دانست و گفت: نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقللاب ما را به تحقق اهداف صادراتی امیدوارتر می کند.

وی افزود: بطور حتم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به حمایت از تولید ملی در سال جاری، موضوع تولید صادراتی، از مباحث شعاری خارج شده و عملیاتی می شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی، قیمت تمام شده با نرخ رقابتی و توجه به کیفیت را دو شرط کافی برای صادرات دانست و گفت: اگر به دنبال محقق کردن اهداف صادراتی و استراتژی توسعه صادرات هستیم باید این مکانیزم ها را در تولید مورد توجه قرار دهیم.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×