اخبار نساجی

رقم مبادلات تجاری ایران و هند به ۲۵ میلیارد دلار می رسد

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

دبیر کل وزارت بازرگانی هند می گوید: تهران و دهلی نو در نظر دارند، رقم مبادلات تجاری فیمابین را تا چهار سال آینده به بیش از ۲۵ میلیارد دلار افزایش دهند .

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، آروتید مهتا ‘ روز شنبه در گردهمایی بزرگ تجار ایرانی و هندی در محل اتاق تهران ، میزان کل مبادلات ایران و هند را حدود ۱۵ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت : تراز تجاری دو کشور به نفع ایران است.»

وی همچنین گفت: مجموع مبادلات ایران با جهان ۴۵۰ میلیارد دلار است که از این میزان ۳۰۰ میلیارد دلار مربوط به صادرات هند و مابقی واردات این کشور اختصاص دارد.

دبیر کل وزارت بازرگانی هند این موضوع را نیز گفت که تولید ناخالص داخلی هند با توجه به جمعیت ۱.۲ میلیارد نفری این کشور ، ۲ تریلیون دلار است.

به گفته وی ، فرصت های فراوانی برای توسعه روابط میان تهران و دهلی نو وجود دارد که سفر هیات ۸۰ نفره هندی که روز گذشته وارد ایران شد ، تاثیر مهمی در تعمیق همکاری های تجاری دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مهتا تاکید کرد: بازرگانان ایران و هند علاقه مند به توسعه روابط هستند ، محصولات کشاورزی، دارو و خدمات بیمارستانی با کیفیت بالا و ارزان ، از جمله زمینه های همکاری است که ایران می تواند از شریک تجاری خود بهره مند شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×