اخبار نساجی

رفع چالش‌های ریلی واردات و صادرات کالا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رفع چالش‌های ریلی واردات و صادرات کالا

    معاون راه‌آهن گفت: تا یک ماه آینده بخش قابل توجهی از مشکلات مرتبط با قرنطینه، گمرک و استاندارد مربوط به کالاهای وارداتی و صادراتی حل شود.

حسین عاشوری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سال گذشته میزان ترانزیت کالاهای وارداتی و صادراتی نسبت به یک ماه اخیر سال جاری کمتر بود در نتیجه مشکلی در این حوزه وجود نداشت، اظهار کرد: در یک ماه و نیم اخیر میزان ترانزیت کالاهای وارداتی و صادراتی افزایش یافت به همین دلیل حجم واگن‌هایی که از کشورهای آسیای میانه وارد کشور شد به شدت افزایش یافته است.

وی افزود:برای ورود واگن‌ به کشور هماهنگی‌هایی در حوزه‌های مختلف نیاز داریم به عنوان مثال در بحث کالاهای وارداتی علاوه بر مباحث گمرکی موضوع قرنطینه و استاندارد کشور مربوطه نیز مطرح می‌شود.

عشوری با اشاره مشکلات مربوط به کالاهای وارداتی و صادراتی و مباحث گمرکی و استاندارد آن‌ها گفت: جلساتی با معاون گمرک و مسئولان قرنطینه داشتیم که بخش قابل توجهی از این گونه مشکلات حل شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن اظهار امیدواری کرد: تا یک ماه آینده این مشکل را نداشته باشیم ضمن این که بنای ما این است که حوزه ترانزیت را به شدت تقویت کنیم.

وی افزود: به منظور تسهیل شرایط حمل بار ترانزیتی توسط شرکت‌های ریلی و امکان رقابت میان حوزه ریلی و جاده با تصویب هیات مدیره راه‌آهن تخفیفات پلکانی در نظر گرفته شده به طوریکه حمل گندم و کود ترانزیتی از مبادی CIS از طریق مرز سرخس با اعمال تخفیف پلکانی با نرخ پایه ۲۰ درصد و تا سقف ۲۵ درصد خواهد بود.

عاشوری گفت: ۱۵ درصد تخفیف برای شرکت‌ها و صاحبان کالایی است که از سایر تخفیف ها استفاده نکرده‌اند در نظر گرفته شده است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×