اخبار فرش ماشینی

رشد ۸۵ درصدی وزن صادرات کالا از قم به عراق

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

سید مهدی محرابی در نشست بررسی مسایل و مشکلات صادرکنندگان استان قم به کشور عراق، عنوان کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری، مقدار ۱۳ هزار و ۳۶۰ تن کالا به ارزش ۲۶ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۲۸۰ دلار از قم به عراق صادر شد.

وی با مقایسه روند صادرات نسبت به سال گذشته اظهار داشت: این درحالی است که در سه ماهه نخست سال گذشته مقدار هفت هزار و ۱۶۵ تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۲۴ دلار از استان قم به عراق صادر شد که از لحاظ وزنی ۸۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۴۱ درصد رشد داشته است.

به گفته معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، در مجموع و در سال گذشته مقدار ۳۷ هزار و ۵۶۵ تن انواع کالا به ارزش ۹۶ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۱۲۱ دلار از استان قم به عراق صادر شد.

وی افزود: مهمترین کالاهای صادراتی استان به کشور عراق را، محصولات شیمایی، ماشین آلات، تجهیزات صنعتی، موتور سیکلت و قطعات مربوطه، آهن و مصنوعات فلزی، کفش ماشینی و دمپایی، مصنوعات چوبی، مبل و صندلی چوبی، پوشاک، آلومینیوم، فرش دستباف و موکت می باشد.

این نشست بررسی مسایل و مشکلات صادرکنندگان استان قم، با حضور مسئول امور تجاری عراق در سازمان توسعه تجارت ایران، تجار و صادرکنندگان استان، مسوولانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل گمرکات قم برگزار شد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×