اخبار نساجی

شرکت‌های عمده صادرکنندگان تهرانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

شرکت‌های عمده صادرکنندگان تهرانی

تین نیوز: اسامی ۱۰ شرکتی که براساس تعداد گواهی مبدا صادره اتاق بازرگانی تهران در بهمن ماه امسال بیشترین صادرات را داشته‌اند منتشر شد.

بر این اساس شرکت پتروشیمی زاگرس با بیش از ۱۱۴ میلیون دلار صادرات در بهمن ماه امسال، بیشترین صادرات شرکت‌های ایرانی‌ که گواهی مبدا آن‌ها در اتاق تهران صادر می‌شود را داشته است.

پس از این شرکت، شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان دومین شرکت صادراتی با بیشترین صادرات محسوب می‌شود که در بهمن ماه امسال ۹۹ میلیون دلار صادرات داشته است.

شرکت پتروشیمی خارگ هم با بیش از ۲۶ میلیون دلار صادرات در بهمن ماه امسال در جایگاه سوم قرار دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

پس از این سه شرکت، جایگاه چهارم در اختیار شرکت نفت سپاهان است که طی بهمن ماه امسال بیش از ۲۴ میلیون دلار صادرات داشته است.

شرکت‌های سایپا و پلیمرآریاساسول نیز در جایگاه‌های پنجم و ششم شرکت‌های ایرانی قرار دارند که گواهی مبدا آن‌ها در اتاق تهران صادر می‌شوند و بیشترین صادرات را در بهمن ماه داشته‌اند. این شرکت‌ها به ترتیب حدود ۱۸ میلیون دلار و ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار کالا صادرات کرده‌اند.

شرکت‌های فرساشیمی و نفت پاسارگاد نیز در جایگاه‌های هفتم و هشتم قرار دارند که در بهمن ماه امسال به ترتیب ۱۴.۵ میلیون دلار و ۱۳.۸ میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

دو شرکت‌ پتروشیمی شازند و کابل‌سازی افق البرز نیز در رتبه‌های نهم و دهم شرکت‌های عمده صادراتی‌ قرار دارند.

میزان صادرات شرکت پتروشیمی شازند در دی ماه امسال ۱۲.۴ میلیون دلار و میزان صادرات شرکت کابل‌سازی افق البرز هم طی این مدت بیش از ۱۲.۲ میلیون دلار بوده است.

همچنین بر این اساس، متوسط ارزش هر تن کالای صادراتی شرکت پتروشیمی زاگرس ۳۵۳دلار، شرکت ملی صنایع مس ایران ۷۹۰۰ دلار، شرکت پتروشیمی خارک ۳۵۴ دلار، شرکت نفت سپاهان ۱۲۰۰ دلار و تولید اتوموبیل سایپا نیز ۵۹۰۰ دلار بوده است.

بر این اساس میزان متوسط ارزش هر تن کالای صادراتی شرکت پلمیر آریا ساسول ۱۳۰۰ دلار، شرکت فرساشیمی هزار دلار، شرکت نفت پاسارگاد ۴۶۴ دلار، شرکت پتروشیمی شازند ۱۲۰۰ دلار و شرکت کابل‌سازی افق البرز نیز هشت ۱۵۰۰ دلار طی بهمن ماه امسال بوده است.

اما از نظر وزنی رتبه‌های این ۱۰ شرکت جابه‌جا می‌شود که از این نظر از این ۱۰ شرکت، باز هم شرکت پتروشیمی زاگرس با بیش از ۳۲۴ هزار تن صادرات در جایگاه اول قرار دارد.

بعد از این شرکت، شرکت‌ پتروشیمی خارک با ۷۵ هزار تن صادرات، شرکت نفت پاسارگاد با ۲۹ هزار تن صادرات، شرکت نفت سپاهان با ۱۹ هزار تن صادرات، شرکت فرساشیمی با ۱۳ هزار تن صادرات، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۱۲ هزار تن صادرات، شرکت پلیمرآریاساسول با ۱۰ هزار تن صادرات، شرکت پتروشیمی شازند با ۹۹۰۰ هزار تن صادرات، شرکت سایپا با سه هزار تن صادرات و شرکت کابل‌سازی افق البرز با ۱۴۰۰ تن صادرات در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×