اخبار فرش ماشینی

رشد ۱۰ درصدی تولید و تامین مواد اولیه در بخش نساجی پوشاک و چرم

 

رشد 10 درصدی تولید و تامین مواد اولیه در بخش نساجی پوشاک و چرم

سرپرست دفتر نساجی، پوشاک و چرم وزارت صنعت، معدن و تجارت، از رشد متوسط ۱۰ درصدی تولید و تامین مواد اولیه در بخش نساجی، پوشاک و چرم از ابتدای سال تا پایان آذر ماه سالجاری خبرداد.

دکتر نعمت اله مردانی در خصوص وضعیت تولید و صادرات کالاهای منتخب این بخش افزود: طی ۹ ماهه سال ۹۱ میزان تولید الیاف و تاپس پلی استر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱.۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین میزان صادرات این بخش نیز حدود ۱۳ هزار تن و به ارزش۲۴.۴ میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش بسیار زیادی را نشان می دهد.

مردانی در ادامه با اشاره به رشد تولید ۲.۶ درصدی نخ پلی استر در این مدت تصریح کرد: صادرات این کالا نیز دراین مدت حدود ۱۴۴ تن و به ارزش ۴۳۳ هزار دلاربوده است این در حالیست که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۲۰ تن به ارزش ۶۲ هزار دلار بوده رشد چشمگیری را نشان می دهد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

به گفته مردانی، نخ سیستم پنبه ای و ترکیبی الیاف مصنوعی نیز در مدت زمان مذکور با رشد تولید ۱۲.۹ درصدی روبرو بوده است.

وی در ادامه سخنان خود به تولید فرش ماشینی در ۹ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در این راستا عملکرد تقریبا شبیه مدت زمان مشابه سال قبل بوده و تنها رشد ۰.۷ درصدی را نشان می دهد اما صادرات این کالا با ۱۰ درصد رشد وزنی و ۳۰ درصد رشد ارزشی همراه بوده است.

مردانی همچنین خاطرنشان کرد: تولید انواع پای پوش رشد ۲ درصدی را تجربه کرده واز لحاظ صادرات با رشد ۸.۳ درصدی وزنی مواجه بوده است.

وی یاداور شد: در زمینه چرم نیز رشد تولید ۴.۱ درصد بوده، میزان صادرات با ۱۳۶۱ تن و ارزش ۱۹.۵ میلیون دلار، نسبت به مقدار مشابه سال قبل که بالغ بر ۳۶۰ تن به ارزش ۸.۷ میلیون دلاربوده، رشد زیادی داشته است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×