اخبار نساجی

رشد ۷۷ درصدی واردات اروپا از ایران در هشتمین ماه ۲۰۱۴

 

یورو استات از مبادلات ۴.۵ میلیارد دلاری ایران و اروپا در ۸ ماهه نخست ۲۰۱۴ خبر داد و اعلام کرد در هشتمین ماه امسال واردات کشورهای اروپایی از ایران با رشد ۷۷ درصدی به ۸۰ میلیون یورو رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری کمیسیون اروپا(یورو استات) کل مبادلات تجاری ایران و ۲۸ عضو اتحادیه اروپا در ۸ ماه نخست سال جاری میلادی را ۴.۵۸۷ میلیارد یورو اعلام کرد.

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در ماه های ژانویه تا اوت ۲۰۱۴ با رشد ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. در ۸ ماه نخست سال ۲۰۱۳ کل مبادلات دو طرف ۳.۹۷۵ میلیارد یورو اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۸ ماه نخست ۲۰۱۴ با رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و از ۲۳.۴۷۱ میلیارد یورو در ۸ ماه نخست سال گذشته به ۲.۹۹۶۳.۹۴۲ میلیارد یورو در مدت مشابه سال جاری رسیده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران نیز در ماه های ژانویه تا اوت امسال رشد ۲۸ درصدی داشته و به ۶۴۵ میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در مدت مشابه سال قبل ۵۰۴ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

به گزارش تسنیم، مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در هشتمین ماه ۲۰۱۴ بالغ بر ۵۲۶ میلیون یورو بوده است که این رقم نسبت به مبادلات ۴۴۲ میلیون یورویی اوت ۲۰۱۳ رشد ۱۹ درصدی داشته است.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه اوت ۲۰۱۴ با رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۴۴۶ میلیون یورو رسیده است. واردات اتحادیه اروپا از ایران در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز رشد ۷۷ درصدی داشته و بالغ بر ۸۰ میلیون یورو شده است.

اتحادیه اروپا در اوت ۲۰۱۴ بالغ بر ۳۹۷ میلیون یورو کالا به ایران صادر و ۴۵ میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×