اخبار نساجی

رشد ۳.۱ درصدی تجارت جهانی در سال ۲۰۱۴/ درگیری‌های خاورمیانه تهدیدی برای مبادلات

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

سازمان تجارت جهانی پیش بینی خود از رشد تجارت در جهان طی امسال را کاهش داد و اعلام کرد ادامه درگیری ها در خاورمیانه و اوکراین و بحران ابولا بزرگترین تهدیدات بر تجارت جهانی در دوره کوتاه مدت هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان تجارت جهانی پیش بینی خود از رشد تجارت در جهان طی امسال و سال آینده را کاهش داد.

این نهاد بین المللی پیش بینی کرد تجارت جهانی در سال جاری میلادی تنها ۳.۱ درصد و در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۴ درصد رشد داشته باشد. پیش تر سازمان تجارت جهانی رشد ۴.۷ درصدی را برای مبادلات تجاری جهان طی امسال و رشد ۵.۳ درصدی را برای سال ۲۰۱۵ پیش بینی کرده بود.

بر اساس این گزارش رشد کمتر از حد انتظار اقتصاد جهانی و افزایش ریسک های ژئوپلتیک از جمله عواملی هستند که به رشد تجارت در جهان ضربه می زنند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

تحت تاثیر این عوامل صادرات اروپا که یک سوم کل صادرات جهان را شامل می شود با مشکل مواجه شده است. صادرات آمریکای جنوبی و مرکزی نیز به ویژه در اثر کاهش تقاضای چین زیان دیده است.

سازمان تجارت جهانی، ادامه درگیری ها در خاورمیانه و اوکراین و بحران ابولا را بزرگترین تهدیدات بر تجارت جهانی در دوره کوتاه مدت دانسته است.

بر اساس این گزارش اروپا بیشترین سهم از تجارت جهانی در سال ۲۰۱۴ را داراست. ۳۶.۳ درصد از کل تجارت جهانی در این سال به اروپا اختصاص خواهد داشت. سهم آسیا از تجارت جهانی در این سال ۳۱.۶ درصد،‌ آمریکای شمالی ۱۳.۲ درصد و آمریکای جنوبی و مرکزی ۴.۱ درصد پیش بینی شده است. سایر مناطق شامل خاورمیانه،‌ آفریقا و کشورهای آسیای مرکزی سهم ۱۴.۸ درصدی خواهند داشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×