اخبار فرش ماشینی

رشد خیره کننده اقتصاد برزیل و تاثیرات مثبت آن بر روی صنعت نساجی و پوشاک این کشور – ویژه

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

{access public}{/access}

{access !public}

 

اقتصاد برزیل و صنعت نساجی و پوشاک برزیل

اقتصاد رو به رشد برزیل موجب شده است تا مردم بتوانند هرساله هزینه های بیشتری را به خرید لباس و انواع کالاهای نساجی اختصاص دهند و این موضوع پتانسیل بسیار زیادی را برای تولیدکنندگان انواع کالاهای نساجی به ویژه پوشاک به وجود آورده است. در بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ تولیدات صنعت نساجی و پوشاک برزیل بیش از ۲۵درصد رشد داشته است و این رشد همچنان ادامه دارد.
آمار جالبی وجود دارد و آن اینکه برزیل در سال۲۰۱۰ توانست ۲۵/۲میلیون تن انواع کالاهای نساجی و ۹۶/۱تن انواع پوشاک آماده تولید کند که با توجه به این آمار توانست رتبه پنجمین تولیدکننده کالاهای نساجی و چهارمین تولیدکننده بزرگ پوشاک و البسه در جهان را بدست آورد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

از طرفی در برزیل مصرف داخلی انواع کالاهای نساجی و پوشاک به شدت رشد پیدا کرده به طوری که در طی ۵ سال منتهی به سال۲۰۱۰ مصرف سرانه الیاف در برزیل ۵۰ درصد رشد داشته است. حتی این نیاز داخلی به حدی قدرتمند است که واردات پوشاک را نیز منجر شده است. در این بین بسیاری از برندهای معتبر جهان در سال های اخیر در برزیل شعبه ها و فروشگاههای قدرتمندی را افتتاح کرده اند تا پاسخی به نیاز روز افزون انواع پوشاک در این کشور رو به رشد باشد. در واقع برزیل با توجه به جمعیت خود و رشد اقتصادی خوبی که در این سال ها تجربه می کند می تواند جزو بزرگترین بازارهای آینده جهان باشد. (جمعیت برزیل ۱۹۲میلیون نفر (جولای ۲۰۱۱) می باشد )
تولیدکنندگان برزیلی همچنین سرمایه گذاری بسیار خوبی بر روی ماشین آلات نساجی خود انجام داده اند به طوری که پروژه های بسیاری در زمینه نوسازی و بازسازی ماشین آلات نساجی قدیمی در این کشور در دست اجراست.

 

اقتصاد برزیل و صنعت نساجی و پوشاک برزیل

 

صنعت نساجی برزیل مزیت های بسیار بزرگ دیگری هم دارد که از مهمترین آنها می توان به دسترسی آسان به مواد اولیه و به ویژه الیاف طبیعی پنبه اشاره کرد. تولید قابل توجه پنبه در برزیل حتی این کشور را در حال حاضر به عنوان یکی از قدرت های جهانی در بحث صادرات پنبه مطرح کرده است.

این توان بالا موجب شده است تا پنبه لیفی بی رقیب در کارخانجات ریسندگی برزیل باشد. برزیل هم اکنون دومین تولیدکننده بزرگ پارچه های جین در سطح جهان است.
در کنار قدرتمند شدن پنبه، برزیل توجه ویژه ای هم برروی گسترش تولید انواع الیاف مصنوعی دارد چرا که صنعت نفت و پتروشیمی این کشور هم همزمان به پیشرفت های زیادی دست پیدا کرده است.

تولیدکنندگان نساجی در برزیل از در دسترس بودن مواداولیه مانند پنبه و الیاف مصنوعی و نیز قیمت بسیار مناسب آن در برزیل ابراز خرسندی می کنند و از آن به عنوان یکی از مهمترین علت های پیشرفت صنعت نساجی در برزیل یاد می کنند.
هرچند در این مقاله از پیشرفت های زیاد برزیل در صنعت نساجی صحبت کردیم امّا باید به این نکته اشاره کنیم که برزیل هنوز در ابتدای راه پیشرفت است و با ثبات اقتصادی و سیاسی کنونی در برزیل، قطعاً رشد اقتصادی و صنعتی در این کشور آمریکای لاتین سرعت بیشتری خواهد گرفت.

 

تحریریه مجله نساجی کهن ۷۷۲۴۵۷۸۰

اقتصاد برزیل و صنعت نساجی و پوشاک برزیل{/access}

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×