اخبار نساجیمقالات نساجی

رشد برندهای پوشاک چینی

در گرو یافتن راه‌های کارآمد برای فروش آنلاین حتی پس از اتمام پاندمی کرونا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

ترجمه: فروغ امیر شیرزاد – تحریریه مجله نساجی کهن

مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای به خرده فروشان آنلاین برای خرید پوشاک روی آورده‌اند و اکنون در چین تجارت الکترونیکی بیش از یک چهارم خرده فروشی‌های غیر غذایی را تشکیل می‌دهد. اما چگونه برندها می‌توانند در این بازار رقابتی موفق شوند؟

طبق SGS، یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های بازرسی، تأیید، آزمایش و صدور گواهینامه در جهان که دفتر مرکزی آن در ژنو سوئیس قرار دارد، تصور اینکه همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ باعث شده است مصرف کنندگان عادت‌های خرید خود را از فروشگاه‌های فیزیکی به سمت آنلاین تغییر دهند، اشتباه است.

در عوض، بهتر است Covid-19 را به عنوان تسریع کننده روندهایی که از قبل در حرکت بودند، در نظر گرفت.

این شتاب چشمگیر و جهانی بوده است. در سال ۲۰۱۸، تنها ۲۲ درصد از شهروندان ایالات متحده خرید آنلاین مواد غذایی انجام داده‌اند اما این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۴۲ درصد رسیده است. اگرچه ممکن است کاتالیزور این تغییر، افزایش همه‌گیری ویروس کرونا باشد، اما به نظر نمی‌رسد وقتی شرایط به حالت عادی برگردد این روند معکوس شود.

مصرف کنندگان به خرید آنلاین عادت کرده‌اند

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

هنگامی که فروشگاه‌های پوشاک چینی پس از تعطیلی به دلیل کرونا، دوباره باز شدند، تعداد افراد مراجعه کننده به فروشگاه را ۵۰-۶۰٪ زیر آمار قبل از بحران گزارش کردند. تقاضا برای مد هنوز کاهش نیافته بود، اما آنچه تغییر کرده بود تمایل مردم برای بازدید از مغازه‌ها بود. در عین حال، گذراندن یک دوره طولانی در خانه باعث شده است که مصرف کنندگان به روند خرید آنلاین عادت کنند و این روند از بین نمی‌رود. به تازگی اعلام شده است که تمام ۹۳ نمایشگاه برای هفته مد پاریس پاییز/ زمستان ۲۱/۲۲ بصورت مجازی خواهد بود و حتی در صورت امکان بازگشت به کت واک‌های واقعی، تعداد زیادی از مصرف کنندگان بصورت آنلاین باقی می‌مانند.

مزایای فروش و خرید آنلاین پوشاک

خرده فروشی آنلاین مزایای زیادی برای مصرف کنندگان دارد. در هفته مد پاریس در سال ۲۰۲۰، آژانس نمایشگاه چینی DFO از پخش زنده برای دستیابی به خریداران چینی استفاده کرد. تخمین زده شد که مخاطبان آن دو برابر خریدارانی بودند که معمولاً می‌توانستند به پاریس سفر کنند. به این ترتیب، آژانس به ۸۰٪ از اهداف فروش خود دست یافت که از این میان ۹۵٪ از فروش آن، به صورت آنلاین بود. همانطور که ارقام DFO نشان می‌دهد، یک نمایشگاه ویژه مجازی می‌تواند تعداد افراد بیشتری در مقایسه با تعدادی که به صورت فیزیکی می‌توانند کنار catwalk بنشینند، جذب کند. خرید آنلاین انتخاب بیشتری به مصرف کنندگان می‌دهد و اگر به درستی انجام شود، تجربه راحت‌تر و عملی‌تری است.

تجارت الکترونیکی همچنین به مشتریان امکان دستیابی به اطلاعات بهتر در مورد یک محصول را می‌دهد و آنها را قادر می‌سازد قضاوت بهتری داشته باشند. مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر به دنبال شفافیت در هنگام انتخاب یک محصول هستند و می‌خواهند شاهد پایداری بیشتر و کیفیت بهتر محصولات باشند. فروش آنلاین به تولیدکنندگان و برندها این امکان را می‌دهد تا با کلیک یک دکمه این اطلاعات را به مشتریان خود ارائه دهند. همچنین مشتریان با مراجعه به وب سایت فروش برندها، می‌توانند اعتبار و استانداردهای تولید کننده و محصول مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند.

پیش بینی می‌شود کاهش فروش آفلاین با تطبیق مشاغل به دنیای پسا کرونا همچنان ادامه داشته باشد. این کاهش در اروپا بین ۸ تا ۱۳ درصد و در ایالات متحده بین ۲۲ تا ۲۷ درصد پیش بینی می‌شود. یافتن راه‌های موثر و کارآمد برای فروش آنلاین تنها راه‌حل باقی مانده برای برندهای پوشاکی است که می‌خواهند سهم خود را در بازار افزایش دهند.

راه‌حل SGS

SGS یک راه‌حل جامع و همه جانبه ارائه می‌دهد که به برندها کمک می‌کند تا با موفقیت وارد اکوسیستم تجارت الکترونیکی چین شوند. SGS با بیش از ۸۹۰۰۰ کارمند، شبکه‌ای متشکل از بیش از ۲،۶۰۰ دفتر و آزمایشگاه را در سراسر جهان اداره می‌کند.

راه‌حل این شرکت با پشتوانه بیش از ۲۰ سال تجربه در کمک به تولیدکنندگان چینی در هدایت پیچیدگی مقررات ملی و بین المللی، شامل موارد زیر است:
انطباق با بازار – آموزش مقررات و توسعه پروتکل‌ها
انطباق با محصول – آزمایش مواد و محصول، بررسی لیبل و غیره
تعامل با مشتری – از طریق رویدادهای زنده و برچسب‌های گواهینامه‌های معتبر مانندSGS Independently Checked Mark (IC Mark)
بهبود خدمات – تجزیه و تحلیل بازده و میزان شکست، بررسی‌های بازار، بررسی‌های نمونه‌گیری تصادفی

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×