اخبار نساجی

رشد آمار زنان سرپرست خانوار در ایران

 

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران گفت: در بازه ۱۰ ساله آمار زنان سرپرست خانوار و میزان طلاق در کشورمان رشد صعودی داشته است.

سید محمد بحرینیان در همایش علمی صنعت، نظام حقوقی و پیشگیری از جرم که در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد، افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی، اجتماعی موجود در جامعه آیا باز هم باید همین مسیر را طی کنیم یا شجاعانه مسیر را بازنگری کنیم که البته این بازنگری مسیر یک نیاز نیست بلکه یک الزام است.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به اینکه سال تولید است و عالی‌ترین مقامات کشور نیز طی این چند سال به این نکته اشارات مختلفی داشته‌اند، تصریح کرد: باید سوال کرد که چرا با این وجود هنوز امر توسعه محقق نشده است همچنین ‌با نظر به افتخاراتی که ایران دارد و جایگاه خاصی که برخوردار است بعلاوه نگاه به مسیر طی شده طی ۸۰ سال متوجه خواهیم شد که این روند ما را به جواب نخواهد رساند و این ساختار موثر نیست.

بحرینیان اضافه کرد: ما دارای کشوری هستیم که حتی با داشتن شرایط جنگی، مردم با قحطی مواجه نشدند علاوه بر آن محرومان دیگر کشورها را نیز پناه دادیم که این یک پتانسیل است که باید از این پتانسیل برای جبران کاستی‌ها استفاده کرد.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه در رسانه‌ها می‌بینید که یونان، آمریکا، اسپانیا، انگلیس دارای مشکل هستند گفت: علت این مشکلات یکی دور افتادن از تولید واقعی و دیگری این است که خدمات موجود مولد نیست، همچنین در کشورهایی که تولید واقعی‌شان بالاتر از خدمات است مانند چین، مالزی و کره جنوبی این مشکلات دیده نشده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×