اخبار فرش ماشینی

کیفیت فرش ماشینی کاشان در دنیا منحصر به فرد است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

 

رئیس هیات مدیره انجمن نساجی ایران کیفیت تولیدات فرش ماشینی کاشان وآران و بیدگل در دنیا را منحصر به فرد دانست وگفت: هیچکدام از رقبای ما در دنیا نمی توانند فرش ماشینی با کیفیت فرش ماشینی ایران تولید کنند.

« محمد مروج» درحاشیه سومین همایش ملی فرش ماشینی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در کاشان، با ابراز رضایت از برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی در دانشگاه آزادکاشان گفت: امیدواریم در سال های آینده با تلاشی مضاعف شاهد برگزاری وسیع تر و بهتراین نمایشگاه باشیم.

مروج تاکید کرد: مسئولان کشور باید از نزدیک با بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی بین المللی صنایع وابسته فرش ماشینی در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان گوش شان را برای بیان مشکلات صنتعگتران نساجی باز کنند و از خواب بیدار شوند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به عنوان اولین جایگاه صنعت نساجی کشور نام برد و خاطر نشان کرد: صنتعتگران کاشان نباید دنبال تولید انحصاری فرش ماشینی باشند و همیشه در تولید فرش ماشینی با هم به رقابت مشروع و نامشروع بپردازند بلکه باید به دنبال ایجاد رشته های مدرن تر صنعت نساجی باشند .

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران بابیان اینکه در حال حاضر بین المللی کردن صنعت نساجی زود است و باید کاری کنیم که کشورمان آرام باشد تا کسانی که دست اندرکار این صنایع هستند جرات کنند به ایران بیایند، گفت: سرمایه گذارانی که پس از برجام گروه گروه از کشورهای خارجی به ایران می آیند دنبال فروش کالاهای خود هستند و فعلا نمی آیند در ایران سرمایه گذاری کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ اتفاقی پس از برجام درصنعت نساجی کشور بوجودنیامده است، یادآور شد : هرچند پس از برجام روابط منطقی تری با دنیا برقرار کرده ایم ولی به دلیل اتخاذ جرایم بانک های آمریکایی علیه ایران هنوز بانک های اروپایی جرات برقراری ارتباط با ایران را پیدا نکرده اند.

مروج اظهار داشت: امیدواریم درنیمه دوم سال آینده بابرقراری ارتباط با کشورهای اروپایی تحول بزرگی در صنعت نساجی کشور بوجود بیاید.

وی با اشاره به اینکه در شرایط تحریم صادرات نساجی کشورمان نسبت به صنایع خودرویی که از نظر قدرت و پول مورد حمایت بود بیشتر بوده است، خاطرنشان کرد : صنعت نساجی کشورمان در دوران تحریم علیرغم عدم حمایت جدی نسبت به سایر صنایع از نظر تولید و صادرات در شرایط بهتری قرار داشت.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع نساجی ایران با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از برجام دنبال افزایش صنعت پوشاک است، یادآوری کرد: قطعا اگر صنعت پوشاک در کشور رشد پیدا کند در بقیه صنایع نیز اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ورود پوشاک قاچاق لطمه بزرگی به صنعت نساجی کشورمان وارد کرده است، افزود: هر چند در واردات بعضی اقلام خارجی به کشورمان از نظر قیمتی رقابت کمتری وجود دارد ولی در بعضی اقلام در شرایط بهتری قرار داریم.

مروج خرید کالاهای با مارک خارجی را یکی از مهمترین اشکالات مردم کشورمان دانست و تاکید کرد : همگان باید در رفع این نقیصه که تولید کننده داخلی هم تا مارک خارجی نزند مردم خرید نمی کنند، تلاش کنیم.

وی افزود: ۵۰ درصد صادرات نساجی کشور را کفپوش ها شامل فرش ماشینی و انواع موکت ها تشکیل می دهند.

شایان ذکراست سومین همایش ملی فرش ماشینی که با حضور رئیس هیات مدیره صنایع نساجی کشور، مدیران کل نساجی، پوشاک، طرح و تامین مالی وزارت صنعت،معدن و تجارت، سرپرست فرمانداری، رئیس اتاق بازرگانی، مسئولان و مدیران واحدهای نساجی کاشان ، آران و بیدگل و سراسر کشور به منظور بیان مشکلات ، تبادل اطلاعات ، تجربیات ، تکنولوژی های روزدنیا و راهکارهای مناسب جهت رونق بیشتر این صنعت در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاداسلامی برگزار شده بود شب گذشته با تجلیل تولیدکنندگان و صادر کنندگان برتر فرش ماشینی به کار خود پایان داد .

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×