اخبار فرش ماشینی

رتبه نخست آذربایجان شرقی در اعطای تسهیلات بسته حمایتی اصناف

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از کسب رتبه نخست کشوری در اعطای تسهیلات بسته حمایتی اصناف در سال ۹۱ خبر داد .

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمد جعفر عظمایی امروز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود : در سال گذشته بیش از ۲۰۹ میلیارد و ۱۳۳ میلیون ریال تسهیلات در قالب بسته حمایتی به صنوف رسته تولیدی آذربایجان شرقی پرداخت شده است که از جهت ثبت نام و پرداخت در سطح کشور حائز رتبه برتر هستیم.

عظمایی در ادامه با اشاره به همکاری موثر بانک ملی استان به عنوان بانک عامل در این زمینه اظهار داشت : از مجموع سه هزار و ۳۶۱مورد درخواست تسهیلات از سوی اصناف استان ، سه هزار و ۱۷۵ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

عظمایی اعطای تسهیلات بسته حمایتی به اصناف را گامی موثر در راستای حمایت از تولید داخلی عنوان کرد و افزود : در سال جاری نیز پیگیری های لازم جهت ادامه اجرای طرح بسته حمایتی اصناف صورت می گیرد.

رسالت اتحادیه، معرفی برند فرش روستایی آذربایجان شرقی است

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف روستایی آذربایجان شرقی گفت: فرش دستباف ابیران در منطقه اذربایجان به دست هنرمندان توانمند با عشق و علاقه توام با احساسات و عواطف خلق می شود و در اقصی نقاط جهان مشتریان خود را دارد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

صفر امانی ادامه داد: موقعیت جغرافیایی این منطقه موجب شده تا روح هنر در درون مردمان این منطقه به جریان بیفتد و از سویی نبود اشتغال کافی برای جوانان موجب شده تا مردم به ویژه روستاییان در امر تولید فرش فعالیت نمایند.

وی با بیان اینکه تولید فرش ارزآوری قابل توجهی را به کشور نصیب نموده است، افزود: به دلیل تنوع در طرح، رنگ، رنگ بندی و مرغوبیت تولیدات بیش از ۳۵ درصد ارزش ریالی فرش های صادراتی کشور به آذربایجان شرقی اختصاص دارد و نقش روستائیان در این امر پر رنگ بوده و نیازمند تقویت و حمایت بیشتر است.

امانی تصریح کرد: این صنعت برای بقا و حفظ و توسعه نیازمند معرفی برند فرش آذربایجان است و حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی یکی از راه هاست که می تواند ضمن معرفی این صنعت، یافتن بازارهای جدید در راستای توسعه این صنعت موثر باشد.

دانشجوی کشتی گیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به مسابقات جهانی دعوت شد

دانشجوی کشتی گیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر به مسابقات جهانی کشتی دانشجویان روسیه دعوت شد.

رحمان دمرچیلو دانشجوی رشته تربیت بدنی واحد اهر جهت شرکت در بیست و هفتمین یونیورساید جهانی دانشجویان که در تیرماه سالجاری به میزبانی کشور روسیه در رشته کشتی فرنگی و آزاد برگزار می شود دعوت شد.

براساس این گزارش رحمان دمرچیلو در وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی می گیرد و چندین مقام قهرمانی و نائب قهرمانی و کسب مدال طلا و نقره را در مسابقات کشوری و بین المللی در کارنامه خود دارد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×