اخبار نساجی

راه های گسترش روابط تجاری ایران و هنگ کنگ بررسی شد

 

پکن – مسوولان بخش های تجاری و بازرگانی ایران و هنگ گنگ راه های گسترش مبادلات و تقویت مناسبات تجاری را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا ، هیاتی متشکل از ۲۰ نفر از تجار و بازرگانان ایرانی به ریاست ‘ اسدالله عسکراولادی ‘ رییس اتاق بازرگانی ایران و چین روز چهارشنبه در محل فدراسیون صنایع هنگ کنگ با ‘ دنیس یو ‘ مدیرکل این نهاد تجاری مهم در آسیا گفت و گو کردند.

در این جلسه که ‘ علی محمد طباطبایی ‘ سرکنسول ایران در هنگ کنگ نیز حضور داشت، دنیس یو سفر هیات ایرانی را گامی موثر در جهت توسعه همکاری های اقتصادی دوجانبه میان هنگ کنگ و ایران برشمرد.

وی گفت ، فدراسیون صنایع هنگ کنگ بیش از سه هزار عضو فعال دارد و ۲۷ گروه اقتصادی مختلف در عرصه های البسه، جواهر سازی ، الکترونیک ، لوازم مهندسی و تجهیزات پزشکی ، صنایع غذای ،تجهیزات و قطعات خودرو را پوشش می دهد.

این فدراسیون تولید کننده مجموعه گسترده از کالاها در دلتای رود مروارید است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

در این نشست رییس اتاق بازرگانی ایران و چین رسیدن حجم مبادلات تجاری بین دو کشور به ۴۵ میلیارد دلار در سال را یک موفقیت بزرگ دانست

‘ عسکراولادی ‘ افزایش ارزش مبادلات تجاری ایران با هنگ کنگ را تا دو میلیارد دلار در سال را میسر دانست و گفت: انتظار این است که نظام بانکی هنگ کنگ تسهیلاتی را در این راستا برای تعامل مالی طرفین فراهم آورد.

وی خواستار مشارکت طرفین در اجرای طرح های بازرگانی و تجاری ، برگزاری نشست های مشترک و حضور در نمایشگاه های بازرگانی برای شناخت بهتر بخش های تجاری ایران و هنگ کنگ شد.

وی تصریح کرد که ایران آماده پذیرش هیات های بازرگانی از هنگ کنگ با هماهنگی سرکنسولگری ایران در این منطقه است.

‘ طباطبایی ‘ سرکنسول کشورمان در این منطقه نیز برگزاری گردهمایی فدراسیون صنایع هنگ کنگ و هیات تجاری ایران را از جمله فرصت های مهم برای توسعه روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری دانست.

وی گفت: سرکنسولگری ایران آماده اعزام هیات های تجاری و بازرگانی هنگ کنگ به ایران است.

در این نشست مقرر شد که هیاتی از فدراسیون صنایع هنگ کنگ و متشکل از بازرگانان این منطقه با همکاری سرکنسولگری ایران به جمهوری اسلامی سفر کنند.

فدراسیون صنایع هنگ کنگ ۴۰ هزار کارخانه و ۱۰ میلیون کارگر چینی در دلتا رود مروارید در جنوب چین دارد و یک نهاد رسمی با مسوولیت تقویت بخش های صنعتی تولیدی محسوب می شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×