اخبار نساجی

راه حمایت از تولید، قطع تسهیلات نیست!

 

راه حمایت از تولید، قطع تسهیلات نیست!

 

پوشینه‌بافت قزوین یکی از واحدهای بحران‌زده نساجی است که با وجود دادن وعده تسهیلات، محروم از تسهیلات مانده است.

تعداد واحدهای تولیدی بحران‌زده کم نیست. هر روز خبر و گزارش و مطلبی نیست که در خبرگزاری‌ها می‌آید مگر آنکه از وجود بحران در یک واحد تولیدی می‌گوید. خبر تجمع و اعتراض و اخراج کارگران هم هر روزه شده که روی تلکس خبرگزاری‌ها می‌آید. بسیاری از واحدهای تولیدی بحران‌زده نیازمند تسهیلات هستند اما با برگزاری نشست بانک مرکزی و وزارت صنعت برای عدم پرداخت تسهیلات به واحدهای بدهکار، آب پاکی روی دست تولیدکنندگان بحران‌زده ریخته شد.

در سال ۸۵ واحد تولیدی پوشینه بافت به مالک جدید واگذار شد و شورای تامین استان از حسین دهقان، مالک جدید می‌خواهد که این کارخانه بحران‌زده را ۱۸ میلیارد تومان بخرد و ۱۰ میلیارد تومان هم به آن تسهیلات داده خواهد شد. تعداد کارگران این واحد در آن سال یک‌هزار نفر بود و حقوق معوق داشتند. با وجود واگذاری شرکت به حسین دهقان وعده موردنظر عملیاتی نمی‌شود و بدهی این کارخانه نساجی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان می‌شود.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

عدم پرداخت حقوق کارگران منجر به تجمعات اعتراض‌آمیز آنها می‌شود. با بالا گرفتن بحران در این واحد تولیدی طی سه سفر رییس‌جمهور به استان قزوین مصوبه پرداخت تسهیلات این واحد تولیدی تصویب می‌شود اما این کار هم عملیاتی نمی‌شود. تعداد کارگران از هزار نفر به ۸۰ نفر می‌رسد. بهانه عدم پرداخت تسهیلات به این واحد تولیدی وجود سه چک برگشتی این واحد عنوان می‌شود در صورتی که تاریخ این چک‌ها قبل از واگذاری نساجی پوشینه بافت قزوین به مالک جدید بوده است. بسیاری از کارگران این واحد بازنشسته یا بازخرید شده‌اند اما بهانه بدهی آن موضوعی برای عدم اجرای مصوبات دولت می‌شود.

حسین دهقان مالک پوشینه‌بافت قزوین روز گذشته در اعتراض به عدم پرداخت تسهیلات به واحد تولیدی موردنظر، خودرو سورنتو خود را در برابر ساختمان سازمان صنعت، تجارت و معدن استان قزوین به آتش می‌کشد. این اعتراض به عدم تحقق وعده‌های مسوولان در پرداخت تسهیلات به این واحد بحران‌زده اعلام می‌شود. وی تهدید می‌کند که خودرو دیگری را هم مقابل ساختمان اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت به آتش خواهید کشید.

پوشینه‌بافت قزوین یکی از کارخانه‌های مطرح نساجی کشور در شهر صنعتی البرز قزوین بوده که به این اوضاع گرفتار شده است. حالا پرسش آن است که آیا راه چاره حمایت از تولید ملی در سال تولید ملی قطع تسهیلات به واحدهای بدهکار است؟ آیا این مساله حمایت از تولید است یا نابودی صنایع کشور؟ موضوعی که زمان آن را مشخص خواهد کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×