اخبار فرش ماشینی

راه اندازی کارخانجات بازیافت فرش های نایلونی

 

سالانه ۵۰ میلیون پوند رزین خالص در آمریکا
        
کارخانه بازیافت رزین فرش های نایلونی و آماده سازی آن برای استفاده دوباره در صنایع فرش های نایلونی راه اندازی شد. این کارخانه که Modular Carpet Recycling Inc نام دارد و به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است در مدت چهارماه از تمام ظرفیت خود برای بازیافت با خلوص بالای رزین فرش های نایلونی خواهد رسید و ۵۰ میلیون پوند نایلون برای عرضه به بازار تولید خواهد کرد.

 ران سیمونتی بنیانگذار و مدیر اجرایی این شرکت اظهار داشت: «ما فرش های از رده خارج را به نایلون های با خلوص بالا تبدیل می کنیم و از این رزین ها برای تولید فرش های جدید استفاده خواهیم کرد.»وی افزود: «اکنون زمان خوبی برای فعالیت کارخانه است. شرکت های بسیاری به دنبال نایلون بازیافت شده با کیفیت بالا هستند.»

هم اکنون فقط حدود ۲۵۰ میلیون پوند (۵ درصد) از ۵ میلیارد پوند فرشی که سالانه از رده خارج می شوند به مرحله بازیافت می رسند. از بازیافت حدود ۱۰۰ میلیون پوند فرش می توان حدود ۵۰ میلیون پوند رزین نایلون بازیافت شده تولید کرد. سیمونتی ادامه داد هزینه راه اندازی این کارگاه جدید حدود ۵ میلیون دلار بوده است.

Modular Carpet Recycling Inc برای بازیافت فرش های از رده خارج لیسانس فناوری را که محققان دپارتمان مهندسی شیمی دانشگاه آبورن ایجاد کرده اند، خریداری کرده است.  سطح خلوص نایلون های بازیافت شده با این روش بالای ۹۹ درصد است.  ■

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×