اخبار فرش ماشینی

راه اندازی نمایشگاه دائمی نیاز ضروری حوزه فرش دستباف آذربایجان غربی

رئیس گروه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نمایشگاه دائمی را یکی از ضروریات حوزه فرش دستباف استان دانست. خلیل نوری ضمن تاکید بر لزوم راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش دستباف در ارومیه برای معرفی هر چه بهتر این هنر صنعت به گردشگران، افزود: با راه اندازی این نمایشگاه فرشهای دستباف استان در معرض دید عموم گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته و زمینه بازاریابی هر بهتر برای محصولات فراهم می شود.

وی با اعلام اینکه در صورت همکاری همه دستگاه های اجرایی برای راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش دستباف آذربایجان غربی می توان با بازاریابی و عقد قراردهای سفارش بافت روند تولید فرش دستباف را در استان بهبود داد، ادامه داد: سفارش محور بودن کارگاه ها و بافندگان فرش دستباف می تواند به پایداری تولید و افزایش صادرات فرش از استان منجر شود.

رئیس گروه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به تولید سالانه ۴۲۴ هزار متر مربع انواع فرش دستباف در سطح استان شامل ریز ماهی خوی، افشار تکاب و انواع تابلو فرش، ادامه داد: بطور میانگین سالانه به ارزش ۳۲ میلیون دلار فرش استان از طریق گمرکات بین المللی بویژه گمرک فرودگاه مهر آباد تهران به خارج از کشور صادر می شود.

نوری با اشاره به اینکه برای افزایش میزان صادرات فرش دستباف آذربایجان غربی امسال برنامه ریزی های لازم انجام شده است، ادامه داد: ثبت جهانی فرش دستباف ریز ماهی خوی، ثبت ملی برند آهنین افشار تکاب، چاپ کتاب فرش، اعزام هیئتهای تجاری به کشورهای وارد کننده فرش ایران، برگزاری همایشهای علمی بازاریابی و سلیقه یابی مشتریان در ارومیه، خوی و بوکان و برگزاری دوره های به بافی در این راستا در دست اجرا است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×