اخبار فرش ماشینی

راه اندازی طرح تولید الیاف پیشرفته کربن در گیلان

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

راه اندازی طرح تولید الیاف پیشرفته کربن در گیلان

 

طرح تولید الیاف پیشرفته کربن به ظرفیت ۱۵۰ تن در سال با سرمایه گذاری ایدرو و بخش خصوصی تا پایان نیمه اول سال جاری راه اندازی می شود.

حسین ابویی، مدیر صنایع زیست فناوری و مواد پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، افزود: اقدامات لازم برای ایجاد کارخانه تولید الیاف کربن که از جمله طرح های صنایع پیشرفته محسوب می شود، از نیمه دوم سال ۹۰ آغاز شده و همزمان برای ساخت تجهیزات فنی با شرکت های داخلی قراردادهای لازم منعقد شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر سوله ها آماده شده و تجهیزات سفارشی نیز آماده تحویل و حمل به کارخانه هستند که در صورت اخذ به موقع تسهیلات و تسویه حساب سازندگان تجهیزات و پیمانکاران ساختمانی، این کارخانه در نیمه دوم سال ۹۲ آماده بهره برداری می باشد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

بنا بر گزارش ایدرو، به گفته ابویی، حجم سرمایه گذاری مورد نیاز اجرای طرح تولید الیاف کربن در استان گیلان ۵۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

وی گفت: الیاف کربن تولیدی در این کارخانه قابل استفاده در مقاوم سازی ساختمان و ساخت انواع وسایل ورزشی و قطعات خودرویی است.

گفتنی است الیاف کربن از جمله الیاف پیشرفته است که فناوری تولید آن در اختیار معدودی از کشورها می باشد. این الیاف پیشرفته کاربردهای متفاوتی از جمله مقاوم سازی ساختمان، تونل و قطعات بدنه خودرو دارد و در انواع کامپوزیت ها و مخازن CNG کامپوزیتی نیز به کار گرفته می شود.

مخازن ساخته شده با این الیاف وزن کمتری نسبت به مخازن فولادی دارند، به طوری که وزن مخازن کربنی CNG خودروهای سواری بسیار سبکتر از مخازن فولادی است. هم اکنون الیاف کربن با هزینه های ارزی از کشورهای دیگر وارد می شود اما با تلاش پژوهشگران ایرانی تولید آن در کشور آغاز خواهدشد. این مواد با وجود وزن کم، استحکامی حدود ۷ تا ۱۰ برابر استحکام فولاد ساختمانی (بسته به گرید الیاف) داشته و نسبت به کارایی بالایی که دارند با هزینه مناسبی تولید می شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×