اخبار فرش ماشینی

راه‌اندازی پژوهشکده پنبه در سرایان

 

 راه‌اندازی پژوهشکده پنبه در سرایان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند گفت: پژوهشکده پنبه در سرایان راه اندازی خواهد شد.

محمد علی بهدانی گفت: با توجه به پتانسیل‌های سرایان در خصوص سطح زیر کشت و میزان تولید پنبه پژوهشکده پنبه در سرایان راه‌اندازی خواهد شد.

بهدانی، وجود دانشکده کشاورزی، برگزاری جشنواره پنبه در سال گذشته و تقاضاهای مردم را از دلایل راه‌اندازی پژوهشکده پنبه در سرایان دانست و به اخذ مجوز و انتخاب مسوول برای راه اندازی پژوهشکده اشاره کرد.

ابراهیم زاده مسوول دانشکده سرایان نیز در گفت و گو با ایسنا گفت: پژوهشکده پنبه در سایت دانشگاه کشاورزی سرایان راه‌اندازی خواهد شد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

ابراهیم زاده با اشاره به اینکه سرایان بیش از ۱۰ تن پنبه دارد، تصریح کرد: پنبه سرایان از نظر درجه سفیدی رتبه اول را در کشور دارد.

وی کل مساحت زمین برای پژوهشکده را ۶۰ هکتار اعلام کرد و افزود: از این مقدار ۵۰ هکتار برای ساختمان اداری و رفاهی و آموزشی و ۱۰ هکتار زمین به عنوان مزرعه برای کارهای پژوهشی انتخاب شده است.

مسوول دانشکده سرایان ادامه داد: ۱۵ هزار نفر در بحث تولید پنبه در سرایان فعال هستند و بر اساس پیش‌بینی‌ها با راه‌اندازی پژوهشکده پنبه نیز برای ۳۵ نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: سه گروه پژوهشی در قالب گروه‌های هفت نفره از اعضای هیئت علمی دانشگاه در گرایش‌های پنبه و دانه‌های روغنی فعالیت خواهند کرد.

مسوول دانشکده سرایان از برگزاری همایش پنبه در سال آینده خبر داد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×