اخبار فرش ماشینی

راهنمای صادرات فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف به اروپا

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

بازار اروپا برای فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف در حال تثبیت است. بیشتر واردات این محصولات از کشورهای در حال توسعه صورت می‌گیرد. بخش‌های متوسط و رده بالای بازار بیشترین پتانسیل را دارا می‌باشند.

برای تامین این بخش‌ها بایستی به طراحی و کیفیت محصولات توجه ویژه‌ای داشته باشید. کار با مواد پایدار و ایجاد شرکت می‌تواند به شما یک مزیت رقابتی بدهد.

۱. معرفی فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف

فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف، کفپوش‌های نساجی هستند که از نخ‌های پشمی به صورت ماشینی و یا دستباف ساخته می‌شوند. قالیچه‌های دستبافت در سرتاسر دنیا با نام‌های مختلفی مانندکلیم، سومک و جاجیم تولید می‌شوند.

این مطالعه از کدهای زیر برای نشان دادن تجارت فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف استفاده می‌کند:

جدول ۱: کدهای محصولات

کیفیت : عملکرد

اکثر فرش‌های پشمی برای زیباتر کردن فضای خانه خریداری می‌شوند. بنابراین مهمترین ویژگی آن‌ها تزئینی بودن است. فرش‌ها همچنین می‌توانند سبب گرمای محیط و یا کاهش صدا شوند. با توجه به اینکه این محصولات به عنوان کفپوش مورد استفاده هستند و روی آن‌ها رفت و آمد صورت می‌گیرد، بایستی از دوام کافی برخوردار باشند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

مواد

بیشتر فرش‌های ماشینی و دستباف از پشم و یا موی سایر حیوانات مانند آلپاکا، لاما و یاک ساخته می‌شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند از پنبه، ابریشم یا مواد بازیافتی ساخته شوند. در این یادداشت بر روی پشم به عنوان ماده اولیه اصلی تمرکز داریم.

در اینجا مقصود از پشم، الیاف به دست آمده از موی حیوانات است. در مقابل این الیاف، پشم مصنوعی ساخته شده از پلی پروپیلن به عنوان یک لیف مصنوعی بشر ساخته را نیز داریم. فرش‌های پشمی مصنوعی بسیار ارزان‌تر از فرش‌های پشم طبیعی هستند.

اندازه

اندازه‌ها معمولاً بر حسب فوت ارائه می شوند (۱ فوت = ۳۰.۴۸ سانتی متر). اندازه‌های معمولی عبارتند از:

• ۳*۲ فوت
• ۶*۴ فوت
• ۱۲*۹ فوت
• ۹*۶ فوت
• ۳*۳ فوت
• ۵*۵ فوت
• ۱۴*۱۰ فوت
• ۱۰*۱۰ فوت

در مراحل اولیه همکاری از خریدار اروپایی خود بپرسید که آیا به دنبال اندازه‌های خاصی هستند یا خیر؟

طرح

فرش‌های پشمی در طرح‌ها، سبک‌ها و نقش‌های بسیار متنوع، سنتی یا معاصر وجود دارند. آن‌ها می‌توانند رنگارنگ یا ساده باشند تا با سلیقه شخصی مصرف کنندگان مطابقت داشته باشند.

ظرافت بافت یک جنبه کیفیت کلیدی است که در ظرافت طرح منعکس می‌شود. هرچه نخ‌ها ظریف‌تر باشند کیفیت و قیمت فروش بالاتری دارند. تکمیل نیز مهم است. فرشی که به خوبی تکمیل شده است، به شکلی نسبتاً منظم، صاف و مستقیم روی زمین قرار می‌گیرد. محصول نهایی نباید به طور غیر طبیعی براق یا بیش از حد روشن و خشن باشد، و همچنین نباید رنگ‌ها محو یا پراکنده شده باشند .

امروزه فرش‌های مدرن با ظاهر قدیمی محبوب هستند، به این معنی که منسوج نهایی سنگ شویی شده است. فرش‌های سنتی سنگ شویی شده نیز مورد تقاضا هستند. با این حال، استفاده از اسید برای ایجاد یک ظاهر سنگ‌شویی شده باید با دقت مورد توجه قرار گیرد، زیرا این فرآیند با محیط زیست ناسازگار است.

برچسب زدن

برچسب‌های بسته‌بندی خارجی فرش باید شامل تولیدکننده، گیرنده، ترکیب، اندازه، تعداد قطعات، شناسه جعبه، تعداد کل جعبه‌ها و وزن خالص و ناخالص باشد.
مهمترین اطلاعات روی برچسب محصول یا بسته بندی فرش، ترکیب، اندازه، منشاء و برچسب مراقبتی است.

بسته بندی

فرش‌های پشمی به صورت رول، پیچیده شده در فیلم پلاستیکی و گونی جوت/هسی حمل می‌شوند. آن‌ها قبل از قرار دادن در کانتینر به صورت رول شده و به سمت داخل بسته بندی می‌شوند. گاهی اوقات دو فرش به هم رول می‌شوند، اما ممکن است این رول خیلی سنگین شود. کناره‌ها اغلب با دیسک‌های سخت در انتها محافظت می‌شوند تا از لغزش و تلسکوپی شدن آن‌ها جلوگیری شود.

در جابه جایی فرش‌ها نباید با کیسه یا قلاب کار کرد زیرا بسته بندی فیلم به راحتی پاره می‌شود. برای حمل فرش‌های لوله شده باید از قالب حمل فرش استفاده شود.

۲. فرصت‌های مناسب برای صادرکنندگان فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف در بازار اروپا

واردات فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف در اروپا در حال تثبیت است. بیش از نیمی از این واردات از کشورهای در حال توسعه است. واردکنندگان اصلی قالی‌های پشمی ماشینی و دستباف اروپا، آلمان و بریتانیا هستند. واردات عمده آن‌ها از کشورهای در حال توسعه، آن‌ها را به بازارهای هدف جالبی تبدیل می‌کند.

لطفاً توجه داشته باشید که آمار تولید و مصرف اروپا به طورکلی فرش‌های ماشینی و دستباف را پوشش می‌دهد، زیرا داده‌ها بین پشم و سایر مواد تمایز قائل نمی‌شوند.

تقاضای مصرف‌کننده

• تقاضای اروپا برای فرش‌های ماشینی و دستباف بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ با متوسط نرخ رشد سالانه ۱.۸ درصد افزایش یافته است. این میزان در سال ۲۰۱۶ به ۴.۱ میلیارد یورو رسیده است.

• تقاضای اروپا برای فرش‌های ماشینی و دستباف در بریتانیا بالاترین میزان (۱.۴ میلیارد یورو ) است. آلمان نیز با ۷۰۶ میلیون یورو به دنبال آن است.

نقش تولید اروپا در تامین تقاضای اروپا چیست؟

• میزان تولید و تقاضای اروپا برای فرش‌های ماشینی و دستباف کم و بیش در تعادل هستند. با این حال، با توجه به صادرات قابل توجه اروپا و در نتیجه نیاز به واردات، اروپا بازار جالبی برای فرش‌های ماشینی و دستباف است.

• تولید فرش ماشینی و دستباف اروپا بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ با متوسط نرخ رشد سالانه ۲.۰ درصد افزایش یافت و به ۴.۲ میلیارد یورو در سال ۲۰۱۶ رسید.

• بلژیک مسئول ۳۱ درصد از تولید فرش‌های ماشینی و دستباف اروپا است. هلند و انگلستان به ترتیب با ۲۱% و ۱۹% در رتبه های بعدی قرار دارند.

میزان واردات کشورهای اروپایی مختلف از کشورهای درحال توسعه

شکل ۱: واردات اروپایی فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف ۲۰۱۲-۲۰۱۶ به میلیون یورو
شکل ۲: واردکنندگان اصلی فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف ۲۰۱۶ به میلیون یورو
شکل ۳: تامین کنندگان پیشرو فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف ۲۰۱۶

• واردات اروپایی فرش‌های ماشینی و دستباف در نوسان بوده و به ۴۷۵ میلیون یورو در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

• واردات نسبتاً بالا در سال ۲۰۱۲ منجر به نرخ رشد متوسط سالانه منفی ۳.۴ درصدی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ شد. با این حال بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ واردات با ثبات‌تر و در حدود ارزش فعلی ۴۷۵ میلیون یورو بود.

• در سال‌های آینده، انتظار می‌رود واردات کشورهای اروپایی به ثبات بیشتری برسد.

• کشورهای در حال توسعه منبع اصلی اروپا برای واردات فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف هستند. آن‌ها در سال ۲۰۱۶، ۵۲ درصد، بالغ بر ۲۴۶ میلیون یورو را عرضه کردند. پیش بینی می‌شود این سهم در سال‌های آینده ثابت باشد.

• در واقع، بسیاری از سهم واردات فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف از کشورهای اروپای غربی، محصولات صادراتی مجدد است که در کشورهای در حال توسعه تولید می‌شوند.

• آلمان با ۱۳۱ میلیون یورو در سال ۲۰۱۶، بزرگترین واردکننده فرش های پشمی ماشینی و دستباف اروپا است. بریتانیا با ۱۰۷ میلیون یورو پس از آن قرار دارد.

• این کشورها همچنین در واردات از کشورهای در حال توسعه نیز پیشتاز هستند. به خصوص آلمان که تقریباً سه چهارم واردات فرش پشمی ماشینی و دستباف خود را از کشورهای در حال توسعه تامین می‌کند!

• واردات از کشورهای در حال توسعه نیز بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ در نوسان بوده است. این واردات پس از ارزش اولیه نسبتا بالا در سال ۲۰۱۲، تقریبا در ارزش فعلی ثابت مانده است.

• هند با ۲۲ درصد در سال ۲۰۱۶ عرضه کننده اصلی فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف اروپا است. سایر تامین کنندگان،کشورهای در حال توسعه پیشرو، ایران (۶.۹٪)، پاکستان (۵.۸٪)، ترکیه (۵.۶٪)، چین (۴.۱٪)، نپال (۳.۹٪) و مراکش (۱.۶ درصد) هستند.

صادرات چه نقشی در تامین تقاضای اروپا دارد؟

شکل ۴: صادرات اروپایی فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف ۲۰۱۲-۲۰۱۶ به میلیون یورو

• صادرات فرش پشمی ماشینی و دستباف اروپا عمدتاً شامل تجارت در داخل اروپا و با کشورهای توسعه‌یافته است.

• بلژیک (۷۸ میلیون یورو) و آلمان (۶۶ میلیون یورو) پیشروترین صادرکنندگان فرش پشمی ماشینی و دستباف اروپا هستند.
تأثیر مخارج واقعی مصرف خصوصی بر تقاضای اروپا

شکل 5: رشد مخارج مصرف خصوصی واقعی 2017-2019
شکل ۵: رشد مخارج مصرف خصوصی واقعی ۲۰۱۷-۲۰۱۹

مخارج مصرف خصوصی یک شاخص مهم برای بازار دکوراسیون خانه اروپا است. این بخش ارتباط تنگاتنگی با شرایط اقتصادی دارد. وقتی نقدینگی کم است، مصرف‌کنندگان خرید اقلام غیر ضروری را تا زمانی که درآمد قابل تصرف کافی داشته باشند به تعویق می‌اندازند.
انتظار می‌رود بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹، هزینه‌های مصرف خصوصی اروپا افزایش یابد.

این بدان معنی است که مصرف محصولات تزئینی احتمالاً افزایش می‌یابد. به خصوص در بازارهای نوظهور، مصرف کنندگان پول بیشتری برای تزیین خانه در دسترس خواهند داشت. مصرف کنندگان در بازارهای رشد یافته در حال حاضر مقدار مناسبی پول را برای دکوراسیون خرج می‌کنند، بنابراین رشد مصرف آن‌ها متوسط خواهد بود.

۳. روندهای ایجاد فرصت برای فرش‌های ماشینی و دستباف در بازار اروپا

پایداری

مصرف کنندگان و طراحان نظر خود را به سمت انتخاب‌های پایدارتر تغییر می‌دهند. نگرانی و آگاهی فزاینده‌ای از اثرات منفی تولید و مصرف وجود دارد. این امر باعث محبوبیت برچسب‌ها و تعهدات پایداری در صنعت نساجی می‌شود. استفاده از پشم به عنوان ماده اولیه اصلی شما به خوبی با این روند مطابقت دارد. رنگ‌های طبیعی ویژگی پایداری بیشتری به فرش‌های پشمی اضافه می‌کنند. استفاده از پشم بازیافتی برای تولید فرش نیز امکان پذیر است.

مسئولیت اجتماعی یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی پایداری است. خودداری از استفاده از کودکان کار به ویژه در بخش فرش، همچنین به دلیل علاقه مجدد به محصولات دست ساز، اهمیت دارد.

خلق مشترک

خریداران اروپایی به طور فزاینده‌ای سعی می‌کنند خود را از رقبای خود متمایز کنند. برای انجام این کار، آن‌ها بر روی تصویر و طراحی خود تمرکز می‌کنند. آن‌ها به دنبال تولیدکنندگانی می‌گردندکه بتوانند با آن‌ها همکاری کنند تا محصولات خود را توسعه دهند،که اصطلاحاً به آن «خلق مشترک» می‌گویند. این امر در نشان دادن مهارت‌های خاص، تکنیک‌های تولید و انواع مواد خامی که با آن‌ها کار می‌شود بسیار مهم است.

مقادیر کمتر و زمان تحویل کمتر

خریداران اروپایی به سرعت مجموعه‌های خود را تغییر می‌دهند. در نتیجه، آن‌ها به دنبال زمان کوتاه‌تر و حداقل سفارشات کمتر هستند. این یک مزیت متمایز برای تولیدکنندگان کوچک تا متوسط است که انعطاف‌پذیرتر هستند و معمولاً می‌توانند مقادیر کمتری نسبت به تولیدکنندگان بزرگ‌تر عرضه کنند.

الگوهای قومیتی

نقوش قومی و صنایع دستی سنتی در بازار اروپا رایج است. این را می‌توان یک روند بلندمدت در نظر گرفت. به خصوص در فرش‌ها که به خاطر سابقه خود شناخته شده‌اند. مصرف کنندگان به داستان پشت محصول علاقه مند هستند که به منحصر به فرد بودن آن می‌افزاید. برخی از تولیدکنندگان طرح‌های سنتی را امتحان می‌کنند و آن‌ها را به روشی مدرن بازسازی می‌کنند و همچنین با رنگ‌ها بازی می‌کنند.

۴. فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف باید با چه الزاماتی مطابقت داشته باشند تا بتوانند در بازار اروپا مورد قبول واقع شوند؟

محصول شما باید با کدام الزامات قانونی و غیر قانونی مطابقت داشته باشد؟

ایمنی عمومی محصول

دستورالعمل کلی ایمنی محصول اتحادیه اروپا برای همه محصولات مصرفی از جمله فرش اعمال می‌شود. این دستورالعمل بیان می‌کندکه تمام محصولاتی که در اروپا به بازار عرضه می‌شوند باید برای استفاده ایمن باشند. پایگاه داده RAPEX محصولاتی را فهرست می‌کند که اتحادیه اروپا در مرز رد کرده یا از بازار خارج کرده است. برای اطلاع از مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود، پایگاه داده را برای محصولات مشابه بررسی کنید.

مواد شیمیایی محدود شده: REACH

مقررات REACH مواد شیمیایی محدود شده را در محصولاتی که در اروپا به بازار عرضه می‌شوند فهرست می‌کند. برای مثال، REACH استفاده از رنگ‌های آزو و برخی مواد بازدارنده شعله را در محصولات نساجی محدود می‌کند.

آژانس شیمیایی اروپا اطلاعات و نکات مفیدی در مورد REACH ارائه می‌دهد. برای مثال به پیوست XVII REACH برای فهرستی از همه مواد شیمیایی محدود شده مراجعه کنید. همچنین اطلاعات مربوط به REACH برای شرکت‌هایی که در خارج از اروپا تأسیس شده‌اند و سؤالات و پاسخ‌ها در REACH را بررسی کنید.

مقررات نساجی

طبق مقررات نساجی اتحادیه اروپا، محصولات نساجی باید دارای برچسب یا علامت گذاری شوند تا ترکیب الیاف آن‌ها را نشان دهد. این برچسب ها باید بادوام و مقاوم در برابر پارگی، محکم چسبیده، به راحتی خوانا، قابل مشاهده و در دسترس باشند.

قانون بسته بندی

اروپا قوانین خاصی برای بسته‌بندی و زباله‌های بسته‌بندی دارد. به عنوان مثال استفاده از برخی فلزات سنگین را محدود می‌کند. اروپا همچنین دارای الزاماتی برای مواد بسته‌بندی چوبی (WPM) است که برای حمل و نقل استفاده می‌شود، مانند جعبه‌های بسته‌بندی،درام‌ها، پالت‌ها (جعبه) و دان.

خریداران اغلب چه نیازهای اضافی دارند؟

پایداری

پایداری اجتماعی و زیست محیطی محصولات شما را در بازار اروپا متمایز می‌کند. مواد اولیه و فرآیندهای تولید پایدار را در نظر بگیرید. خریداران اروپایی به طور فزاینده‌ای خواستار طرح‌های صدورگواهینامه زیر هستند:

• ابتکار انطباق اجتماعی تجاری (BSCI): خرده فروشان اروپایی این ابتکار را برای بهبود شرایط اجتماعی در کشورهای منبع توسعه دادند. آن‌ها از تامین کنندگان خود انتظار دارند که از آیین نامه رفتار BSCI پیروی کنند. هنگامی که یک شرکت حسابرسی شد، در یک پایگاه داده برای همه شرکت‌کنندگان BSCI گنجانده می‌شود؛ واردکننده می‌تواند برای اثبات انطباق، درخواست ممیزی از فرآیند تولید کند.

• Ethical Trading Initiative (ETI): این ابتکار اتحادی از شرکت‌ها، اتحادیه‌های کارگری و سازمان‌های داوطلبانه است. هدف آن بهبود زندگی کاری افرادی در سراسر جهان است که کالاهای مصرفی را تولید می‌کنند.

می‌توانید از استانداردهایی مانند ISO 14001 و SA 8000 برای مطالعه گزینه‌های پایدار استفاده کنید. با این حال، تنها خریدارانی که موقعیت خاصی در بازار دارند خواستار رعایت چنین استانداردهایی هستند.

الزامات بازارهای خاص چیست؟

فرش‌های اخلاقی

چندین ابتکار اخلاقی وجود دارد که به طور خاص بر صنعت فرش متمرکز شده است.
GoodWeave (که قبلاً به عنوان Rugmark شناخته می شد) برای پایان دادن به کار کودکان در صنعت فرش در جنوب آسیا کار می‌کند. می‌توانید خرده‌ فروش‌ها را در هرکشور جستجوکنید تا نشانه‌ای از ارتباط در بازار هدف خود را نشان دهید.
برچسب STEP در بازارهای سوئیس، اتریش، فرانسه و آلمان وجود دارد. مسائل کلیدی شرایط کار و زندگی قالیبافان و مبارزه با کار آزاردهنده کودکان است.

هدف Care & Fair مبارزه با کار غیرقانونی کودکان و بهبود وضعیت خانواده‌های قالیباف در هند، نپال و پاکستان است. Care & Fair حدود ۴۰۰ عضو در ۲۱ کشور مصرف کننده دارد.

تجارت منصفانه

مفهوم تجارت منصفانه از قیمت گذاری منصفانه و بهبود شرایط اجتماعی برای تولیدکنندگان و جوامع آن‌ها حمایت می‌کند. مخصوصاً زمانی که تولید فرش‌های شما نیازمند کار است، به‌عنوان مثال، گواهینامه تجارت منصفانه می‌تواند به شما مزیت رقابتی بدهد.

گواهینامه‌های رایج تجارت منصفانه عبارتند از:

– سازمان تجارت منصفانه جهانی (WFTO)
– تجارت منصفانه بین المللی (Fairtrade International)
– تجارت منصفانه برای زندگی (Fair For Life)

گواهینامه نساجی پایدار

در سراسر بخش منسوجات خانگی، پایداری در حال افزایش است. اگرچه استفاده واقعی از گواهینامه هنوز در منسوجات خانگی رایج نیست، اما علاقه فزاینده‌ای از سوی خریداران وجود دارد.

استاندارد جهانی نساجی ارگانیک (GOTS) مسئولیت زیست محیطی و اجتماعی را در سراسر زنجیره تولید تضمین می‌کند. برای واجد شرایط بودن، محصولات نساجی باید بیش از ۷۰٪ الیاف ارگانیک داشته باشند.

گواهی استاندارد ۱۰۰ OEKO-TEX تضمین می‌کند که هیچ ماده شیمیایی خطرناکی در تولید استفاده نشده است.

برچسب زیست محیطی اتحادیه اروپا برای منسوجات، بر به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی در مرحله تولید تمرکز دارد.

گواهی Woolmark

گواهی Woolmark محتوای تضمینی الیاف پشم و تضمین کیفیت را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهد. این گواهی شامل استانداردهای خاصی برای چندین گروه محصول از جمله فرش است.

۵. در بازار فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف اروپا با چه رقابتی روبرو هستید؟

رقابت برای فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف با این بخش به طور کلی تفاوت چندانی ندارد. به ۱۰ نکته ما برای تجارت با خریداران اروپایی مراجعه کنید.

۶. برای عرضه فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف در بازار اروپا از چه کانال‌هایی می‌توانید استفاده کنید؟

کانال‌ها و بخش‌های بازار فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف با این بخش به طور کلی تفاوت چندانی ندارند.

کانال‌های بازار

به طور سنتی، کانال‌های تجارت فرش جدا از سایر محصولات نساجی خانگی بود. با این حال، فرش در حال حاضر جایگاه خود را در کانال‌های اصلی تجارت تثبیت کرده و به محصولات سبک زندگی تبدیل شده است. در حالی که گلیم‌های درجه یک که قبلا فقط در فروشگاه‌های تخصصی فروخته می‌شد، اکنون در فروشگاه‌های بزرگ در دسترس هستند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ مانند Ikea هم اکنون فرش‌های ماشینی و دستباف می‌فروشند.

افزایش نفوذ فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ به قیمت موقعیت عمده فروشان و واردکنندگان تمام می‌شود. اگر بتوانید به طور مداوم مقادیر زیادی را با قیمت‌های نسبتا پایین عرضه کنید، زنجیره‌های خرده فروشی بزرگ ممکن است شرکای مورد علاقه شما باشند.
بیشتر و بیشتر خرده فروشان کوچکتر به جای خرید از عمده فروشی شروع به خرید مستقیم از عرضه کننده می‌کنند تا پیشنهاد منحصر به فرد خود را ایجاد کنند، این کار می‌تواند به ویژه در مورد فرش‌های گران قیمت‌تر مهم باشد.

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک در دکوراسیون منزل در حال افزایش است و می‌تواند به شما در دستیابی به طیف وسیع‌تری از مشتریان کمک کند. خرده فروشان اغلب کانال‌های آنلاین و آفلاین را ترکیب می‌کنند. مشتریان به تحقیق و خرید محصولات آنلاین، خرید در اطراف و مقایسه قیمت اقلام دکوراسیون منزل می‌پردازند. برای عرضه خرده‌فروشان تجارت الکترونیک، باید بتوانید با بسته‌بندی و برچسب‌گذاری فردی و همچنین حداقل سفارشات محدود کار کنید.

انجمن های تجاری و نمایشگاه ها

انجمن ها و نمایشگاه‌های تجاری زیر منابع مفیدی برای یافتن شرکای تجاری در اروپا هستند.

Ambiente، فرانکفورت، فوریه
ECRA، اتحادیه فرش و فرش اروپا
EURATEX، کنفدراسیون پوشاک و نساجی اروپا
Heimtextil، فرانکفورت، ژانویه
Domotex، فرانکفورت، ژانویه
Maison et Objet، پاریس، ژانویه و سپتامبر

بخش‌های بازار

در بخش ارزان قیمت، فرش‌های ساده و ارزان رایج هستند. بخش میانی تاکید بیشتری بر طراحی و پرداخت دارد، در حالی که قیمت‌ها هنوز معقول هستند. بازار متوسط-بالا به خوبی به شخصیت، هویت و صنعت محلی پاسخ می‌دهد. در بخش رده بالا، کیفیت طراحی رایج است و لیبل‌های خصوصی استاندارد هستند.

محصولات هند و چین عموماً بر بازار ارزان قیمت تسلط دارند. رقابت با این نوع تولید انبوه ارزان تقریباً غیرممکن است. اگر تولید شما مکانیزه است (بافندگی های برقی، ماشین های بافندگی و غیره) می‌توانید قسمت‌های میانی و پایین را هدف قرار دهید.
بازارهای متوسط و سطح بالا نیز بیشترین فرصت ها را به شما ارائه می‌دهند. برای تامین این بخش ها باید به طراحی و کیفیت توجه ویژه ای داشته باشید.

۷. قیمت‌های نهایی فرش‌های پشمی ماشینی و دستباف در بازارچقدر است؟

جدول ۲ نمای کلی قیمت‌های شاخص فرش‌های پشمی سایز متوسط ماشینی و دستباف را در بخش‌های بازار پایین، متوسط و بالا نشان می دهد. قیمت‌های فرش بسته به تکنیک ساخت، اندازه، طرح، نام تجاری و سایر روش های ارزش افزوده متفاوت است. اندازه، به ویژه در اینجا مهم است، زیرا تفاوت‌های بزرگ در اندازه به طور مستقیم بر قیمت تأثیر می گذارد.

جدول 2: قیمت های مصرفی شاخص فرش های پشمی سایز متوسط
جدول ۲: قیمت های مصرفی شاخص فرش های پشمی سایز متوسط

قیمت مصرف کننده اروپایی فرش شما حدود ۴ تا ۶ و نیم برابر قیمت فروش شما است. جهت حمل و نقل، واردات و جابجایی ۱۵ تا ۲۰٪ اضافه می‌شود. عمده فروشان ۵۰ تا ۹۰ درصد نشانه گذاری بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. خرده فروشان ممکن است ۹۰ تا ۱۵۰ درصد دیگر به قیمت اضافه کنند. در نهایت، درصد مالیات بر ارزش افزوده اروپا از ۱۸ درصد در مالت تا ۲۷ درصد در سوئد متغیر است.
قیمت اصلی فروش شما به شدت به در دسترس بودن و هزینه مواد اولیه بستگی دارد.

در سال‌های اخیر قیمت پشم به طور قابل توجهی افزایش یافته است که عمدتا به دلیل تقاضای مجدد از چین است. افزایش گاه به گاه قیمت مواد اولیه مستقیماً به مصرف کننده منتقل نمی‌شود، اما بر صادرکنندگان، واردکنندگان و حاشیه سود خرده فروشان فشار وارد می‌کند.

ادراک ارزش محصول شما در بخش انتخابی، قیمت آن را تعیین می‌کند. کیفیت و قیمت فرش شما باید با آنچه در بخش هدف انتخابی شما انتظار می رود مطابقت داشته باشد. برای تعیین قیمت خود، قیمت مصرف کننده در بخش هدف خود را مطالعه کنید. هزینه خود را بر این اساس تنظیم کنید. بخش خود را درک کنید. یک ترکیب بازاریابی صحیح برای برآورده کردن انتظارات مصرف کننده ارائه دهید. همچنین مدل کسب و کار خود را با موقعیت خود در بازار تطبیق دهید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×