اخبار نساجی

خرابی‌های اقتصاد را نمی‌توان در ۱۰۰ روز حل کرد / ممنوعیت خروج بدهکاران مالیاتی ۵۰۰ میلیون تومانی

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

خرابی‌های اقتصاد را نمی‌توان در ۱۰۰ روز حل کرد / ممنوعیت خروج بدهکاران مالیاتی ۵۰۰ میلیون تومانی

    رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه خرابی‌های اقتصاد را نمی‌ توان در ۱۰۰ روز و سه ماه حل کرد، گفت: دولت عدم شمول هدفمندی یارانه‌ها را در مرحله دوم به بخش مولد جدی بگیرد.

به گزارش فارس، احمد پورفلاح در سی و یکمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: در وضعیت به جا مانده از دوره اخیر و حجم خرابی‌ها و عقب ماندگی‌ها که از توزیع نادرست منابع، صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعدد، عدم توجه به دیدگاه‌های بخش خصوصی و اقتصاددانان ناشی شده است که در کنار تحریم‌های خارجی و محدودیت‌های ارزی این تخریب‌ها بیشتر شده است.

وی افزود: اینکه انتظار داشته باشیم آنچه در گذشته بر اقتصاد رخ داده است، ظرف ۱۰۰ روز ۳ ماه و یا ۶ ماه برطرف شود و شرایط عادی حاکم شود، خیلی منطقی و عملی به نظر نمی‌رسد، لذا نباید کارهای انجام شده و جهت‌گیری‌های درست در این مدت زمان کم را نادیده بگیریم.

وی افزود: سالم‌سازی سیستم ثبت و پیگیری یارانه‌ای در گمرکات، پیش‌پرداخت گشایش اعتبار از ۱۳۵ درصد به ۳۰ درصد، افزایش دو برابری بازپرداخت بدهی وام‌های مأخوذه از حساب ذخیره ارزی، افزایش بدهی منجر به ممنوع‌الخروجی از یک میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان از جمله اقدامات مناسبی است که در این مدت زمان از طرف دولت انجام شده است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی با اشاره به ایران کد و شبنم گفت: حذف طرح ایران کد و شبنم محدودیت‌هایی را در بخش تجارت ایجاد کرده بود که با پیگیری و دستور مستقیم وزیر صنعت، معدن و تجارت لغو شد.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران گفت: انتظار می‌رود تا موضوع تامین نقدینگی مورد نیاز بخش‌های تولیدی و عدم شمول هدفمندی یارانه‌ها در مرحله دوم به بخش مولد با علم به محدودیت‌های مالی دولت جدی گرفته شود.

وی افزود: از دولت و سیستم بانکی درخواست می‌شود، تا فاصله تصویب و اجرای قوانین و مقررات را با ابلاغ سریع دستورالعمل ها و توجیه سطوح میانی سازمان‌ها کوتاه‌تر سازد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×