اخبار فرش ماشینی

رئیس فراکسیون فرش مجلس شورای اسلامی: متناسب با بازار، فرش صادراتی تولید شود

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

علی وقفچی با اشاره به اختصاص بخشی از منابع صندوق توسعه ملی برای تولید فرش صادراتی، اظهار داشت: از تخصیص ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای  اشتغال زایی تلاش شد در راستای افزایش  قدرت صادرات در بخش فرش، تسهیلاتی به این صنعت اختصاص یابد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و معادن طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمک به تولید فرش با محوریت صادرات است، ادامه داد: برای برگشت فرش ایران به بازار جهانی مشکلات متعددی وجود دارد که باید مرتفع شود، اما در گام نخست به سه قشر مرتبط با فرش از جمله تولید کننده، مصرف کننده و صادر کننده تسهیلاتی اختصاص داده می شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس دهم شورای اسلامی در خصوص میزان تخصیص اعتبارات به تولید و صادرات فرش، گفت: دستور العمل اجرایی تخصیص اعتبارات بر عهده وزارتخانه صنعت و معدن است اما باید به نحوی تسهیلات داده شود تا با افزایش تولید فرش صادراتی، بتوانیم بازارهای جهان آن را نیز شناسایی کنیم.
وی با اشاره به این موضوع که در دوران تحریم بازار فرش ایران دراروپا و آمریکا از بین رفت، عنوان کرد: در دوران تحریم، کشورهای مختلف تلاش کردند تا بازار فرش بین المللی ایران را به دست بگیرند واکنون برای اثبات کیفیت و مرغوبیت فرش ایران راه سختی پیش روی داریم.
وقفچی در ادامه گفت‌وگو با تاکید بر اینکه فرش ایران شناسنامه معتبر دارد و باید تلاش کرد جایگزین ها را از بازار بین المللی خارج کرد، ادامه داد: بازگشت فرش صارداتی ایران در بازارهای جهانی نیازمند حمایت همه جانبه دولت است و در صحبت هایی که اخیرا با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم امیدواریم با برگزاری نمایشگاه های مختلف و ارتقاء کیفیت فرش صادراتی ایران به جایگاه اصلی خود برگردد.
این نماینده مجلس تاکید کرد: باید به این نکته توجه کرد که باید تولیدات فرش خود را به سمتی نیاز بازار جهانی هدایت کنیم، این دیدگاه درست نیست که بدون بررسی نیاز بازار، تنها تولید فرش داشته باشیم.
رئیس فراکسیون فرش مجلس شورای اسلامی درپایان اظهار داشت: بهترین راه برای حمایت از تولید فرش صادراتی موافقت با برگزاری نمایشگاه های بین المللی در کشور است چرا که بااین کار هم بازار جهان را ارزیابی می کنیم و هم جایگاه فرش ایران را مجدد در جهان کسب خواهیم کرد.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×