اخبار فرش ماشینی

کاهش میزان صادرات فرش ایران

 

کاهش میزان صادرات فرش ایران

عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف اصفهان، گفت: میزان صادرات فرش کاهش پیدا کرده است و در این میان اصفهان و نایین بیشترین میزان صادرات فرش را به برخی کشورها دارند.

سعید عصاچی در ارتباط با تعداد بافندگان استان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان ۴۰۰ هزار بافنده مشغول به کار هستند که ۹۹ درصد آنها بانوان هستند.

وی افزود: از این میزان بافنده، تعدادی در منازل، عده‌ای در کارگاه‌های نیمه متمرکز و ۱۰درصد نیز در کارگاه‌های متمرکز فعالیت می‌کنند.

به گزارش فارس: عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف اصفهان در مورد بیمه بافندگان تصریح کرد: بافندگان فرش (در منزل، در کارگاه‌ها و با کارفرمایان)، امکان استفاده از خدمات بیمه‌ای را دارند و از این لحاظ با مشکل روبه‌رو نیستند.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی گفت: بافندگانی که در منزل کار می‌کنند از بازار روز اطلاعی ندارند و طرح و نقشه‌های مورد استفاده آنها قدیمی است و به همین دلیل برای فروش فرش خود با مشکل مواجه می‌شوند و فروش فرششان کمتر است.

عصاچی ادامه داد: ۱۳ سبک بافت فرش (سبک‌های اصفهان، نایین، کاشان، جوشقان، اردستان و…) وجود دارد که سه تا چهار مورد آنها کمتر کار می‌شود و فرش اصفهان و سبک اصفهان بهترین فرش را تولید می‌کند، با توجه به اینکه در شهرستان‌ها تولید فرش نایین بیشتر از اصفهان است.

وی درباره صادرات فرش تاکید کرد: میزان صادرات فرش کاهش پیدا کرده است و اصفهان و نایین بیشترین میزان صادرات فرش را به آمریکا، کشورهای اروپایی، ژاپن، چین و کشورهای عربی دارند.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف اصفهان اضافه کرد: در ایران قیمت فرش به دلیل میزان دستمزدها و مواد اولیه افزایش پیدا کرده است و این موارد سبب کاهش خرید و نارضایتی تولیدکنندگان فرش شده است، بازار جهانی نیز دچار رکورد شده و صادرات فرش را با مشکل روبه‌رو کرده است.

وی ادامه داد: امکان کاهش دستمزدها وجود ندارد و بافندگان فرش از وضعیت موجود ناراضی هستند.

عصاچی به وجود واسطه‌‌ها در بازار فرش اشاره کرد و گفت: در بازار فرش هم واسطه وجود دارد و اگر بازار رقابتی باشد نیازی به نظارت وجود ندارد و در صورتی که تولیدکنندگان از نقشه و رنگ‌آمیزی خوب استفاده کنند، فرش آنها با قیمت خوب خریداری می‌شود.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×