اخبار نساجی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران: وضعیت نساجی قائم شهر بلاتکلیف است

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: وضعیت نساجی قائم شهر بلاتکلیف است.

محمدپور عمران امروز در حاشیه افتتاحیه خط تولید “تواکریلیک” کارخانه اکریلتاب بهشهر، اظهار کرد: خط تولید جدید تواکریلیک کارخانه اکریلتاپ بهشهر و همچنین واحد تولیدی تواکریلیک گیلان دو واحد تولید کننده و تبدیل کننده نخ ” تو ” به نخ رنگ رزی شده در کشور هستند که در نهایت برای کاموا و فرش مصرف می شود.

وی افزود: کارخانه اکریلتاب بهشهر که در سال ۱۳۵۲ تاسیس شد پس از چند سال فعالیت قدیمی و فرسوده و در سال ۱۳۷۷  دچار بحران کارگری و اعتراضات آنها شد اما آن چه که این مجموعه را از تعطیل شدن نجات داد ورود سرمایه ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو به این کارخانه و نوسازی همه خط های تولید بود.

محمدپور تاکید کرد: صنعت نساجی ظرفیت اشتغال زایی بالایی دارد و باید احیای این صنعت به عنوان یکی از برنامه های اصلی اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار بگیرد.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران گفت: نساجی مازندران بیش از ۱۰۰ میلیاردتومان ماشین آلات و سوله دارد که فقط برای نصب و راه اندازی به ۸ میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد که بدهی این مجموعه با مساعدت و همکاری شورای شهر قابل حل است و می توانند اراضی کارخانه را بابت بدهی تقسیم کنند تا این صنعت حفظ شود.

محمدپور خاطرنشان کرد: از اختیارات شهرداری و شورای شهر این شهرستان است که می تواند در تقسیم بندی زمین کارخانه نساجی مازندران سخاوتمندانه تر عمل کنند و با قطعه بندی های کوچکتر و دریافت کمتر عوارض موجب ارزش افزوده این اراضی شوند و بدهی های کارخانه را بپردازند تا از لیست سیاه بیرون بیاید و این صنعت احیا شود.

وی با اشاره به اینکه بخش دوزندگی مجموعه نساجی مازندران باید راه اندازی شود، عنوان کرد: یک سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در این بخش متقاضی شده است و اگر محقق شود بیش از ۴۰۰ شغل ایجاد می کند و با نصب ماشین آلات جدید که تا چند ماه آینده وارد کشور می شود در مجموع حدود هزار شغل ایجاد می شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه وضعیت نساجی قائم شهر بلاتکلیف است و در حال حاضر در لیست خصوصی سازی قرار دارد در حالی که سازمان گسترش نوسازی متقاضی و علاقمند به سرمایه گذاری در این واحد است، اظهار کرد: سازمان گسترش و نوسازی خواستار خروج نساجی قائم شهر از لیست خصوصی سازی شده؛ حاضر است هزینه های آن را پرداخت و راه اندازی کند تا پس از آن خصوصی سازی صورت گیرد.

وی گفت: در حال حاضر برای نساجی قائم شهر زمینی در شهرک رستمکلای قائم شهر در نظر گرفته شده که می توانیم از طریق سازمان نوسازی، این واحد را در زمین جدید مستقر کنیم و زمین کارخانه که در داخل شهر است به عنوان پرداخت بدهی ها در نظر گرفته شود.

محمدپور در پایان به برخی از واحدهای تولیدی استان مانند: اکریلتاب بهشهر، فرش و موکت بابل، ایران تک نخ، مجموعه نساجی بابکان، بی بافت ها، فرش ساوین و پوشینه محمودآباد اشاره کرد و خواستار آن شد که در کارگروه تسهیل به این موارد رسیدگی شود تا با دریافت تسهیلات مورد نیاز این واحدها رونق پیدا کرده و موجب اشتغال زایی در سطح استان می شوند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
×