اخبار فرش ماشینی

رئیس اداره فرش همدان: ضرورت تعیین تکلیف مکان فعلی اتحادیه فرش همدان / پیگیری مرکز ملی فرش

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: مکان فعلی اتحادیه فرش استان باید تعیین تکلیف شود که در این راستا قرار شد این موضوع توسط مرکز ملی فرش ایران و از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود.

احمد علی‌بابایی با اشاره به بازدید یک گروه ۶۰ نفره از همدان از نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف تهران اظهار داشت: در دومین روز از برگزاری این نمایشگاه که به فرش همدان اختصاص داده شده بود دست‌اندرکاران فرش همدان اعم از مدیران دولتی، تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها، طراحان و نقاشان و تولیدکنندگان فرش استان همدان از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی عمده اهداف اعزام این کاروان آشنایی با آخرین تکنیک‌های بافت فرش و ارتباط دست‌اندرکاران فرش با روش‌های روز فرش دستباف ایران بوده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: در حاشیه این بازدید یک روزه، نشستی با حضور خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس و نمایندگان تشکل‌های صنفی فرش دستباف با دست‌اندرکاران فرش کشور در محل نمایشگاه برگزار شد.

وی در پاسخ به این سئوال که مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست چه بود؟ گفت: تعیین تکلیف مکان فعلی اتحادیه فرش استان یکی از این موارد بود که قرار شد توسط مرکز ملی فرش ایران از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود.

علی‌بابایی با بیان اینکه تأمین اعتبار مناسب برای دوره‌های آموزشی قالیبافی با توجه به اشتغال هنرجویان از دیگر موضوعات مطروحه در این جلسه بود، ادامه داد: تهیه سازوکار مناسب برای تجمیع فعالیت‌های فرش دستباف استان‌ها نیز مورد بحث قرار گرفت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی تجمیع مدارک متعدد قالیبافی در قالب یک مدرک یکسان تعریف شده را یکی از ضروریات دانست و ابراز داشت: این مهم باید مد نظر باشد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: توجه ویژه به ظرفیت‌های موجود تعاونی‌ها و حمایت‌های مالی از تعاونی‌ها در راستای افزایش توان تولید فرش دستباف و استفاده از ظرفیت فضاهای غیر قابل استفاده ادارات برای بهره‌مندی در آموزش و توسعه قالیبافی استان‌ها از دیگر مواردی بود که مورد بررسی و تأیید قرار گرفت.

وی تخصیص اعتبار و کمک بلاعوض برای انجمن طراحان و نقاشان و همچنین کمک مالی ساخت فیلم فرش همدان از موارد دیگری بود که در این نشست مورد تأیید قرار گرفت.

علی‌بابایی گفت: در ادامه این نشست نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، از توجه ویژه مجمع نمایندگان استان به ظرفیت‌های موجود در بحث فرش، نیروی انسانی ماهر، بازارهای خارجی و غیر وابسته بودن فرش دستباف در خارج از کشور سخنانی را مطرح کرد.

وی ابراز داشت: ایشان اعلام کردند که از بخش فرش و مسائل مرتبط با آن در راستای ایجاد اشتغال پایدار و تولید صادراتی حمایت‌های لازم را خواهند داشت.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×