اخبار فرش ماشینی

رئیس اتحادیه پوشاک تهران : هزینه تبلیغات برند سنگین است.

 

برندسازی یک فرایند بلندمدت است و برای رسیدن به موفقیت باید کالا، قیمت، فرهنگ ترویج مصرف محصول و سیستم توزیع در شرایط مطلوب و رقابتی با سایر رقبا قرار داشته باشند. ابوالقاسم شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت خبری اتاق اصناف ایران با بیان اینکه وجود برخی قوانین فعلی برای برندسازی مشکل دارد، افزود: برندسازی لازمه داشتن اقتصاد پویا و حمایت از صنعت پوشاک توسط دولت است اما سیاست های حمایتی از سوی دولت برای برندسازی تاکنون تدوین نشده ضمن اینکه یکی از مهم ترین مشکلات، هزینه های بالای برند سازی است.

وی تصریح کرد: رونق نداشتن بازار امکان برندسازی را به تولید کننده ایرانی نمی دهد و حلقه مفقوده در صنعت پوشاک ایران برندسازی است. اگر تولید کننده ایرانی با توجه به تعرفه های بالای واردات پارچه بتواند محصولی را در حد استاندارد تولید کنند جای تقدیر دارد اما برای برندسازی نیاز به حمایت دولت است.

وی ادامه داد: دولت باید تولیدکنندگان برتر را شناسایی کند و به آنها تسهیلاتی برای برندسازی پرداخت کند. در حال حاضر سرمایه های سرگردانی در بخش خصوصی وجود دارد که دولت می تواند آن ها را به سمت برندسازی سوق دهد.

شیرازی گفت: تا زمانی که اجناس چینی به صورت قاچاق یا قانونی وارد کشور شوند بدون این که از تولیدکننده داخلی حمایتی به عمل آید، تولیدکنندگان حتی نمی تواند روی پای خود بایستند چه برسد به اینکه از آنها توقع برندسازی داشت.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

وی افزود: در چندسال اخیر با همکاری مرکز اصناف و بازرگانان ایران، برندهای تقلبی و غیر واقعی در تهران شناسایی و در سامانه مربوطه ثبت و برندهای غیرواقعی به اداره اماکن معرفی شدند.

شیرازی تصریح کرد: همچنین از دو سال پیش کار ثبت برندهای داخلی توسط کارگروه های ذیربط آغاز شده تا برنامه ریزی های لازم برای آنها صورت گیرد اما به دلیل هزینه های سنگین تبلیغات هنوز به جامعه معرفی نشده اند.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×