اخبار فرش ماشینی

رئیس اتحادیه قالیبافان کشور؛ برای خرید خودرو خارجی وام دارند اما برای خرید فرش دستباف تسهیلاتی نیست

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

چمنی از عدم حمایت مسئولین از تولیدکنندگان فرش دستباف انتقاد کرد و خواستار اختصاص وام به این حوزه از صنایع دستی شد.

اسماعیل چمنی در خصوص آخرین وضعیت تولید فرش دست بافت در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در استان ما فرش دست بافت یکی از محورهای اقتصادی، اشتغال و امنیت است، در این خصوص سه نکته داریم که اگر بتوانیم آنها را به سرانجام برسانیم که البته تاکنون نتوانسته‌ایم، می‌توان به آینده امیدوار بود.

وی ادامه داد: امروز بیمه هرکسی که در این خصوص قطع می‌شود به جرگه بیکاران می‌پیوندد و همراه او معیشت چند نفر را از بین می‌بریم؛ اگر مشکل بیمه حل شود معضل اشتغال ما رو به بهبودی می‌رود.

رئیس اتحادیه قالیبافان کشور با بیان اینکه فرش دست‌باف که اشتغال اصلی استان ما است و کارگاه‌های ده تا سیصد نفره دارد، از عدم اختصاص تسهیلات انتقاد کرد.

وی با اشاره به نیاز به سرمایه در گردش برای کسانی که در منزل اقدام به بافت فرش می‌کنند، خاطرنشان ساخت: این افراد برای آنکه مشکل معیشت‌شان حل شود نیاز به سرمایه دارند، در این مدت که حرف از وام برای تولید داخل بوده تا به‌حال هیچکس وامی در حوزه فرش دستباف نگرفته است، چرا کارگروهی برای تخصیص این وام تشکیل نمی‌دهند؟

چمنی با اعلام اینکه قالیبافان فرزندان ناتنی ایران نیستند بلکه نام ایران را در دنیا شناسانده‌اند، تصریح کرد: مگر نمی‌خواهیم تولید داخلی را بالا ببریم؟ در شغل‌های دیگر باید ده تا بیست برابر این پول را خرج کنیم تا بتوانیم اشتغال ایجاد نماییم، مگر مثلا در خرید خودرو چه مزیتی داریم که به خریداران خودروهای داخلی وام می‌دهیم در حالی که دیگر خیابان‌های ما کشش ندارد، پس چرا برای خرید فرش دستباف وام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه صادرکنندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف معاف از مالیات هستند، اذعان داشت: گاهی از برخی صادرکنندگان به دلیل عدم ارائه اظهارنامه، مالیات می‌گیرند و این مساله باعث ایجاد مشکل در صادرات نیز می‌شود و این در حالیست که فرش صادرات محور است.

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×