اخبار فرش ماشینی

رئیس اتحادیه فرش ماشینی: قیمت فرش در سه سال گذشته افزایش نداشته است

رئیس اتحادیه فرش ماشینی و موکت گفت: قیمت فرش در سه سال گذشته افزایش نداشته چرا که بازار، بازاری نبوده که افزایش قیمت داشته باشیم و این یکی از دغدغه های واحدهای تولیدی است.

به گزارش کهن «محمد هادی کمالیان» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: قیمت گذاری فرش بر مبنای عرضه و تقاضاست و مشمول قیمت گذاری دولتی نیست و کارخانه قیمت را تعیین می کند.
وی اظهارداشت: جدیدترین نوع فرش ماشینی فرش های ۱۲۰۰ شانه است که قیمت هر مترمربع آن از یک میلیون و هشتصد هزار ریال (۱۸۰ هزار تومان) و تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال (۲۶۰ هزار تومان) نیز می رسد.
رئیس اتحادیه فرش ماشینی و موکت گفت: در حال حاضر ۶۰۰ کارخانه کوچک و بزرگ تولید فرش ماشینی در کشور فعال هستند و سالیانه ۱۷۰ هزار مترمربع فرش ماشینی در کشور تولید می شود که ۸۰ تا ۹۰ هزار مترمربع نیاز داخلی است.
وی با تاکید بر اینکه تولیدات داخلی فرش ماشینی در کشور با آخرین تکنولوژِی و ترکیب رنگ در بافت برخوردار هستند، افزود: ما مدیریت خوبی در بخش صادرات نداریم و هر کارخانه یا شرکت با حضور در نمایشگاه دموتکس توانسته تعدادی مشتری جذب کند؛ حضور تولیدکنندگان در نمایشگاههایی مانند دموتکس می تواند کمک بزرگی را به شناخت صنعت فرش ایران کند و از دولت انتظار داریم در بحث نقدینگی که در حال حاضر تولیدکنندگان با آن مواجه هستند کمک های لازم را داشته باشد .
کمالیان در خصوص واردات فرش ماشینی گفت: در حال حاضر وارداتی در صنعت فرش ماشینی نداریم و در گذشته فرش های فانتزی زیر ۶ مترمربعی وارد می شد که با همت واحدهای تولیدی و خرید دستگاه های مربوطه این فرش ها نیز در داخل تولید می شود.
به گزارش سازمان توسعه و تجارت ایران میزان صادرات غیر نفتی بدون میعانات گازی ایران در سال ۱۳۹۵، ۳۶ میلیارد و ۶۱۰ میلیون دلار بود که سهم صادرات فرش و صنایع دستی ایران ۳۷۴ میلیون دلار بود که نسبت به سال ۱۳۹۴ از لحاظ ارزشی ۱۲.۵ درصد افزایش داشت و از لحاظ وزنی ۱۸.۳ درصد کاهش داشت.
گفتنی است فرش و صنایع دستی در سال ۱۳۹۵ از لحاظ وزنی ۱۰ هزار تن بود و در سال ۱۳۹۴ که ۱۲ هزار تن بود که نشان از کاهش وزنی صادرات در سال ۹۵ دارد اما از لحاظ ارزشی میزان صادرات در سال ۱۳۹۴، ۳۳۳ میلیون دلار بود که در سال ۱۳۹۵ با افزایش ۱۲.۵ درصدی به ۳۷۴ میلیون دلار رسید.

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×