گزارش نمایشگاه ها

دُموتکس، همچنان موفق در مسیر پیشرفت

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

دموتکس ۲۰۱۸ با حال و هوایی پر نشاط‌تر، جدیدتر و مدرن‌تر از همیشه ظاهر شد. این رویداد که از ۱۲ تا ۱۵ ژانویه در هانوفر آلمان برگزار شد، با طرح جدید غرفه و سالن از جمعه ۱۲ زانویه تا دوشنبه ۱۵ ژانویه دایر بود و با نمایش منظمی از برنامه‌های مهیج در قالب موضوع یونیک یونیورس ادامه یافت.

دموتکس به عنوان نمایشگاه تجاری پیشرو در جهان برای فرش و کفپوش، یک بار دیگر عملکرد برتر خود را با راه اندازی کسب و کاری جدید، زمینه لازم برای نمایش نوآوری‌ها را فراهم کرد. ۱،۶۱۵ غرفه دار و ۴۵۰۰۰ بازدید کننده تجاری از نزدیک به ۱۰۰ کشور دنیا به هانوفر سفر کرده‌اند تا در فضایی به مساحت ۱۰۶۰۰۰ متر مربع سالی هیجان انگیز در زمینه کسب و کار را آغاز کنند.

این دوره دموتکس با کارهای نو خود شور و شوق بسیاری در صنعت جهانی کفپوش با خود به همراه داشت و توانست تعداد قابل توجهی از غرفه داران در فضایی رزرو شده (۱۰۶۰۰۰ متر مربع) را به خود جلب کرد، که این امر نشان دهنده تغییرات قابل ملاحظه در صنعت کفپوش است.

“رشد قابل ملاحظه میزان شرکت کنندگان حاضر در نمایشگاه و فضای رزرو شده، حضور چشم گیر بازدیدکنندگان، فراوانی محصولات ، نوآوری‌های جدید و همچنین روحیه‌ای خوش بینانه در سراسر سالن‌های نمایشگاه، نشان از موفقیت بزرگی در این سال است.”

دکتر آندریاس گرو چو  به عنوان عضو هیئت مدیره messe frankfurt در پایان این رویداد اینگونه بیان می‌کند:

“دموتکس با انتخاب یونیک یونیورس به عنوان تم اصلی در سال جاری، مرحله‌ای شفاف برای الهام بخشی به روند فردی سازی و نوآوری مرتبط با آن را به همراه داشت، از اینرو برگزاری این نمایشگاه مبدأ اصلی گرایش به سمت دکوراسیون مدرن داخلی با کمک اشیائ سنتی و قدیمی و روند شخصی سازی زندگی را افزایش می‌دهد.”

آیا میدانستید مجله نساجی کهن تنها مجله تخصصی فرش ماشینی و نساجی ایران است؟ نسخه پی دی اف آخرین مجلات از اینجا قابل دریافت است.

 

ترکیب چشم گیری ازحضور شرکت کنندگان بین المللی:

در این رویداد، بیش از ۶۵ درصد بازدیدکنندگان، به عبارتی ۴۵۰۰۰ نفر، از سراسر جهان حضور بهم رسانیدند – که حدود ۶۰ درصد آنها از اروپا، ۲۵ درصد از آسیا و ۱۱ درصد از قاره آمریکا بودند. در این دوره میزان حضور از آمریکا، آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی افزایش یافته بود. اکثر بازدیدکنندگان دموتکس، خریدارانی از خرده فروشان و عمده فروشان متخصص و همچنین معماران و طراحان داخلی و فعالینی از صنایع تخصصی بودند. افزایش قابل ملاحظه حضور شرکت کنندگان نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های مبلمان، معماران، طراحان داخلی، معاونان شرکت‌های تولیدی و تاجران متخصص، یکی از نکات جالب توجه این دوره بود. مانند همیشه، بازدیدکنندگان دموتکس بار دیگر سطح بالای قدرت تصمیم گیری خود را نشان دادند. آنها از نوآوری‌های فراوانی که به معرض نمایش گذاشته شده بود، بسیار خرسند بودند. مایکل کواچ، مدیر خرید کفپوش و لوازم جانبی در سادبند – شرکت خرید منسوجات خانگی که در بک نانگ آلمان قراردارد- بیان کرد: “سادبند هر ساله در دموتکس شرکت می‌کند. این بار، ما اولین سفر به صورت هیأت نمایندگی خود را به دموتکس برای اعضای مجموعه سادبند سازماندهی کردیم. از تمام الگوهای جدیدی که مشاهده کردیم توانستیم ایده‌های نو گردهم آوریم، بخصوص از نگرش مربوط به آخرین پیشرفت‌ها و ترندهای کفپوش، بسیار هیجان زده شدیم. در حال حاضر برایمان روشن است که در سال ۲۰۱۹ ، با هیئت بزرگتری از نمایندگان امسال، باز گردیم”.

 

مشارکت باشکوه معماران و طراحان

حمایت و پشتیبانی قوی از گفت‌وگوها و سخنرانی‌ها در مورد موضوع اصلی نمایشگاه موجب الهام بخشی بیشتر شد و نیز بازخورد مثبتی از جانب غرفه داران و بازدید کنندگان به همراه داشت. در میان سخنرانان برجسته؛ معماران مشهوری چون ورنر آیزلینگر (از کارگاه هنری آیلسینگر، برلین)، آندریاس کروچیک (از ان کباک، فرانکفورت/ماین)، کریس میدلتون (از کنزو، برلین) و یورگن مایر هانس (برلین) حضور داشتند. در سالن شماره نه معماری جذاب طرح‌ها و پروژه‌های ارائه شده، همه چیز را از مفهوم سازی اولیه تا فرآیند طراحی و استراتژی‌های تولید و فروش مورد پوشش قرار داد. تورهای روزانه با راهنمایی معماران و طراحان بزرگی مانند پیتر ایپولیتو (از گروه ایپولیتو فلتز،اشتوتگارت)، جرگن مایرهانس (از شرکت جرگن مایر هانس وهمکاران، برلین) و سوزان اشمیدهابر (از مونیخ)، برگزار شد و این مسئله شرایطی را برای ارتباط مستقیم با غرفه دارانی که علاقه خاصی به این بزرگان داشتند نیز قرار می‌داد و درک خاصی درمورد محصولات و زمینه اصلی نمایشگاه به بازدید کنندگان داد.

گفتگوهایی که با هالی بکر، نویسنده و وبلاگ نویس برگزیده بین‌المللی در زمینه طراحی داخلی در مجله دکور۸ انجام شد نیز با واکنش مخاطبان بسیار مشتاق مواجه شد. بکر توضیح داد که چگونه غرفه داران دموتکس می‌توانند با وبلاگ نویسان همکاری کنند تا مشخصات بازاری محصولات خود را افزایش دهند. وی همچنین با دیگر وبلاگ نویسان شناخته شده، در مورد موضوعات مربوط به ارندهای آینده، به بحث و گفتگو نشست. استفاده از واقعیت دنیای مجازی به عنوان یک ابزار طراحی داخلی به اندازه‌ای هیجان انگیز بود که تعداد زیادی از بازدیدکنندگان با استفاده از عینک واقعیت مجازی، بسیاری از کاربردها و مزایای این فناوری جدید را تجربه کردند. از شرکت کنندگان دعوت شده بود تا با آزمایش رنگ‌ها، زغال سنگ، رنگ و موم بر روی کاغذ، طرح های جدید و تازه‌ای را برای موضوع اصلی نمایشگاه، با نام یونیک یونیورس ایجاد کنند. در اصطلاح، کارگاه‌های آزمایشگاهی نیز توسط مؤسسه بین‌المللی پژوهش‌های حرفه‌ای (از دانشگاه هنر و تحقیقات کاربردی، هیلدساییم، آلمان)، برگزار شد و شرکت کنندگان این فرصت را غنیمت دانستند تا با استفاده از روش مؤسسه IIT HAWK سناریو‌هایی در راستای چشم انداز کفپوش در آینده خلق کنند.

 

برندگان جوایز طراحی فرش در دموتکس ۲۰۱۸ اعلام شدند.

از مجموع ۲۶۵ محصول ارائه شده از ۱۶ کشور، به طور کلی ۲۴ محصول به بخش نهایی راه یافتند و سه محصول از هر رده برگزیده شدند. این جوایز معتبر بین‌المللی در سال ۲۰۱۸ در زمینه فرش دستباف مدرن برای سیزدهمین بار در نمایشگاه دموتکس اهدا شد. هیئتی از داوران حرفه‌ای، به ریاست مایکل مندپات، کارشناس فرش و بنیانگذار وارپ و ورف در نیویورک، بر اساس مفهوم و ویژگی‌های طراحی مانند: رنگ، مواد، ساختار و کیفیت و همچنین پایداری محصول و نیز نام تجاری, ۸ فرش برنده را برگزیدند. برندگان به شرح زیر اعلام شدند: در رده بهترین طراحی کارگاهی هنرمندان: “گلدن فید ” از سالم ون در سواق، در رده بهترین طراحی مدرن برتر: “چاوس” از لیلا والدن، در رده بهترین طراحی مدرن لوکس:” گالموس اطلس مانتین راگ” از سوفیان زریب، در رده بهترین طرح Transitional: “بلو استار” از Art Resources ، در رده بهترین طراحی گلیم: ” ویگ هارمونی” از لیلا والدان ،در رده بهتربن مجموعه: “چاند ال سی کالکشن” از چودهاری اکسپورتس، در رده بهترین طراحی داخلی: ” مدیترانین کاپو بیو” از ماریان تونیا اورو، در رده بهترین Communication: ” Shifting Perception Advertising Campaign” از ادل گراند.

جوایز طراحی فرش در سال جاری به وضوح موضوع اصلی یونیک یونیورس در دموتکس را بازتاب می‌داد. دموتکس، همیشه جایگاهی را برای ترندها و نمایش‌ها ارائه می‌کند و امسال نشان دهنده این بود که چگونه محصولات و خدمات مطابق با نیازها و شیوه زندگی مشتریان تهیه شده‌ و تأثیرات این روند در صنعت کفپوش، به چه شکل باشد. با وجود شیوه‌ای جدید و قابل اهمیت در مورد جوایز، جوایز طراحی فرش با توجه به دو دسته جدید یعنی “بهترین طراحی داخلی” (بهترین پروژه‌های طراحی داخلی) و “بهترین ارتباط” (بازاریابی موفق و یا کمپین‌های تبلیغاتی) اهدا شده‌اند. . طرح های منحصر به فرد و اصلی ایجاد شده با بافت گرهی نامنظم، تغییرات در خواب و پرز پارچه، استفاده تجربی و تصادفی از رنگ و الگو، همه این روند را به سمت طراحی سازگار با نیازهای کلیدی و بحث رقابتی توصیف سوق می‌دهد.

 

نظرات تعدادی از مدیران شرکت‌های حاضر در نمایشگاه دموتکس ۲۰۱۸

فریتز لانگر، رئیس شرکت اوریتپ، اتریش:

برای شرکت ما، دموتکس مهمترین نمایشگاه تجاری به شمار می‌آید، از این رو تغییرات ایجاد شده در هر دوره ما را برای حضور هرچه بهتر، مشتاق‌تر می‌سازد. دموتکس ۲۰۱۸، مفهوم بهتری با خود به همراه دارد و ما با محل جدید خود در سالن ۲ بسیار احساس راحتی داریم، به خصوص که در حال حاضر همه چیز، برای پیدا کردن و موقعیت‌یابی آسان تر است. این نمایشگاه، از همان ابتدا برایمان باموفقیت همراه بود؛ در هر دوره توانسته‌ایم مشتریان همیشگی خودمان را ببینیم، که منجر به نوآوری و کسب و کار پر سود شد. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم دموتکس حضور افراد از اکثر کشورهای مختلف دنیا است و از آنجایی که ما مشتریانی از چین و آمریکا داریم که تعداد معدودی از نمایشگاه‌های بین‌المللی همچون دموتکس را شرکت می‌کنندف حضور در اینجا امتیاز ویژه‌ای محسوب می‌گردد.

 

ماریزیو باتیسولی، رئیس گالری باتیسولی (تورین ، ایتالیا):

ما برای دومین بار است در دموتکس حضور داریم. تصمیم‌مان برای بازگشت به هانوفر با روش اجرای جدید نمایشگاه دموتکس، و به خصوص آنچه در اینجا، در سالن ۹  اتفاق می‌افتد ارتباط زیادی دارد. توزیع موضوعات به سبک جدید در تمام زمینه‌ها، موقعیت‌یابی آسان برای بازدیدکنندگان نمایشگاه و بازتاب هرچه بهتر آن در بازار امروز ما را برای حضور علاقه‌مندتر می‌کند. با توجه به موضوع یونیک یونیورس و به ویژه غرفه ما در سالن ۹ به عنوان سالن روند و شیوه زندگی، با افزایش تعامل شبکه‌ای غرفه داران و بازدیدکنندگان می‌توان گفت این رویداد، به سمت درستی پیش می‌رود.

 

گرت وندن بوشه، مدیر بازاریابی صنایع بالتا (سنت بافس ویجوه، بلژیک):

در طرح جدید و منطقی‌تر دموتکس ۲۰۱۸، قرار گرفتن تولیدکنندگان هر بخش از صنعت در یک سالن مشابه، برای بازدیدکنندگان پیدا کردن آنچه که به دنبالش هستند را آسان می‌سازد. برای مثال، در سالن ۱۱ که ما نیز حضور داریم بازدیدکنندگان می‌توانند همه تولیدکنندگان فرش جهان را پیدا کنند. دموتکس، مهمترین نمایشگاه تجاری دنیا در حوزه فرش و نساجی به شمار می‌رود و این اهمیت با توجه به حجم فروش بالای صورت گرفته، اندازه متراژ بالای غرفه‌ها و راحتی آنها در به نمایش درآوردن محصولات خود، همچنین تعداد بالای بازدیدکنندگان و پوشش رویداد دموتکس توسط روزنامه‌نگاران معتبر این حوزه، است. ما از اولین دوره برگزاری این نمایشگاه در آن حضور داشته‌ایم. روش اجرای جدید این رویداد نیز، تعهدمان به دموتکس و شرکت برگزارکننده آن  را تقویت کرد. ما نه تنها در هانوفر، بلکه در دموتکس چین و دیگر دموتکس‌ها در کشورهای دیگر شرکت می‌کنیم.

 

برنارد ترهورن، مدیرکل شرکت ترهورن (سدلون آلمان)

دلیل اصلی ما برای حضور در نمایشگاه دموتکس ۲۰۱۸ این بود که در حوزه صادرات تقویت شویم- مسئله‌ای که در هر رویداد دیگری به آسانی حاصل نمی‌شود. اولین روز این نمایشگاه برای ما عالی بود و دلیل آن، علاقه و جنب و جوشی بود که در بازدیدکنندگان سالن ۱۲ بودوجود داشت و ما بسیار تحت تأثیر آن قرار گرفتیم.

 

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×