اخبار فرش ماشینی

دیده شدن سهم بیمه قالیبافان در بودجه ۸۹ و اجرای سر

دانلود نسخه دیجیتال مجله کهن

با اجرای طرح ایجاد مراکز پخش مواد اولیه در کشور، ضمن کاهش قیمت مواد اولیه و دسترسی سریع آن به قالیبافان، کیفیت فرش‌های تولید داخل نیز افزایش می‌یابد. ‏
عبدالله بهرامی- مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف گفت:‌ در صورتی که طرح پیشنهادی ما به مرکز ملی فرش جهت ایجاد مراکز پخش مواد اولیه به تایید نهایی برسد، مواد اولیه با قیمت پایین و کیفیت بالا بدون واسطه‌گری در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به وجود ۲۶۰۰ تعاونی و اتحادیه استانی فرش در سطح کشور گفت:‌ هر تعاونی در هر استان و شهرستان یک انبار و مرکز پخش مواد اولیه دارد که می‌توانیم از مراکز این اتحادیه‌ها به عنوان مرکز پخش استفاده کنیم، بدون آن که هزینه‌ی سرباری داشته باشد.
بهرامی با بیان اینکه مرکز ملی فرش دید مثبتی نسبت به طرح دارد، تایید نهایی و اجرای هر چه سریعتر طرح را خواستار شد و گفت:‌ متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل پایین بودن کیفیت مواد اولیه و رنگرزی، کیفیت فرش‌های داخل هم پایین آمده است؛ در صورتی که با اجرای طرح پیشنهادی ما، هم در قیمت تمام شده مواد اولیه و هم کیفیت فرش‌های تولیدی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف از شهرهای اصفهان، همدان، تبریز،‌ قم و کردستان به عنوان ۵ شهر پیش‌بینی شده برای مراکز پخش مواد اولیه در کشور نام برد.
وی همچنین با اشاره به تصویب بیمه قالیبافان در مجلس گفت:‌ با وجود آن که موضوع بیمه تکمیلی قالیبافان مصوب شده و ردیف اعتباری ۳۰۴۴۱ سازمان تامین اجتماعی هم در نظر گرفته شده است، ولی هنوز دولت وجهی به این منظور واریز نکرده است از این رو انتظار داریم که در بودجه سال ۸۹ این ردیف اعتباری برای قالیبافان در نظر گرفته شود تا قالیبافان نیز به لحاظ پوشش بیمه‌ی درمانی و تکمیلی سهمی داشته باشند

اشتراک رایگان سالانه مجله کهن

جهت دریافت اشتراک رایگان سالانه مجله نساجی و فرش ماشینی کهن در فرم زیر ثبت نام کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×